سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ؛

اجرای خط لوله اتیلن از میاندوآب تا تبریز+تصاویر

عملیات اجرایی ساخت و لوله گذاری خط اتیلن غرب کشور از میاندوآب به پتروشیمی تبریز امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ این طرح به طول 154 کیلومتر و با ظرفیت تولید سالانه 200 هزار تن و با سرمایه گذاری بیش از 200 میلیارد تومانی اجرا می شود.


با بهره برداری از این طرح و ایجاد واحدهای توسعه ای و جدید اتیل بنزن، استایرن منومر، استایرن و پنتان 2 ، ظرفیت تولید مجتمع پتروشیمی تبریز 2 برابر می شود و با 350 هزار تن افزایش به بیش از 700 هزار تن در سال می رسد.


اجرای خط لوله اتیلن از میاندوآب تا تبریز سبب ایجاد ارزش افزوده برای محصولات و بهره برداری کامل از ظرفیت تولیدی شرکت خواهد بود.


شرکت پتروشیمی تبریز به منظور جبران کمبود خوراک اتیلن مورد نیاز در واحدهای مجتمع، احداث خط لوله انتقال اتیلن از میاندوآب به تبریز و اتصال به شبکه خط لوله اتیلن غرب کشور را در دستور کار خود قرارداد.


پیش بینی می شود این طرح تا سال 99 به بهره برداری برسد.


همچنین با آغاز عملیات لوله گذاری خط انتقال اتیلن غرب کشور از میاندوآب به تبریز ، نخستین گمرک منطقه ای پتروشیمی کشور هم در داخل خود مجتمع افتتاح شد.


هدف از احداث گمرک پتروشیمی، تسهیل در امور گمرکی، تسریع در روند تشریفات گمرکی و نیز حذف فاصله چند کیلومتری گمرک اصلی تا خود پتروشیمی است.


حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از تلاشگران عرصه تولید ، این طرح را مایه افتخار ، برکت و اشتغالزایی برای استان دانست.


مجید خدابخش استاندار نیز گفت : اجرای خط لوله اتیلن از میاندوآب تا تبریز سبب ایجاد ارزش افزوده برای محصولات و بهره برداری کامل از ظرفیت تولیدی شرکت خواهد شد.


پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز این طرح را برای استان فرصتی مغتنم برشمرد و تسریع در روند اجرای آن را خواستار شد.


مجتمع پتروشیمی تبریز در زمینی به مساحت 391 هکتار در جنوب غربی شهر تبریز واقع شده است.


خوراک مجتمع ، نفتای سبک و سنگین و گاز مایع است که بخش عمده آن از پالایشگاه تبریز تامین می شود.

 

انتهای پیام/خ


ظرفیت کنونی تولید مجتمع پتروشیمی تبریز 370هزار تن در سال است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.