افزایش 29 درصدی صادرات محصولات پتروشیمی تبریز

مدیر عامل شرکت پتروشیمی تبریز از افزایش 29 درصدی صادرات محصولات پتروشیمی تبریز خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سیاوش درفشی مدیر عامل شرکت پتروشیمی تبریز گفت: 162 هزار تن از محصولات شرکت پتروشیمی در 9 ماه گذشته به کشورهای مختلف جهان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 29 درصد افزایش نشان می دهد.

وی گفت: کشورهای اروپائی، آفریقائی و آسیائی عمده مشتریان خارجی محصولات پتروشیمی تبریز هستند.

وی با اشاره به جهش بی سابقه صادرات پتروشیمی تبریز در آذر ماه سال 1396 گفت: در ماه گذشته 25 هزار تن محصول از این شرکت صادر شد که افزایش بیش از 1.5 برابری را نشان می دهد.

درفشی اعلام کرد: در پتروشیمی تبریز طی آذرماه سال جاری 44 هزار تن انواع فراورده های پلیمری تولید شد که 74 درصد آن در اختیار بازارهای جهانی قرار گرفت.

مجتمع پتروشیمی تبریز بزرگترین شرکت تولیدی شمال غرب کشور از نظر حجم کسب و کار و تولید کننده انحصاری انواع پلاستیک های خام شامل پلی اتیلن، پلی استایرن ها و ABS است و در حال حاضر میزان درخواست مشتریان خارجی فراورده های پتروشیمی تبریز به ویژه کشورهای اروپایی بیش از 3 برابر کل محصولات تولیدی این مجتمع بزرگ تولیدی کشور است.

طرح مجتمع پتروشیمی تبریز در قانون بودجه سال 1366 کل کشور تصویب و کلیات طرح در بهمن ماه 1367 به تائید هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی رسید.

فعالیت های طراحی و مهندسی در نیمه دوم سال 1368 و عملیات نصب در سال 1371 آغاز شد.

شرکت پتروشیمی تبریز در زمینی به مساحت 391 هکتار در جوار غربی پالایشگاه تبریز واقع است.

 

انتهای پیام/ش

162 هزار تن از محصولات شرکت پتروشیمی تبریز به کشرهای مختلف جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.