سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص اعتبار برای اجرای کامل طرح‌های پیرامون حرم رضوی

احیای بافت پیرامون حرم رضوی علاوه بر تعامل بانهاد‌های ذیربط، نیازمند ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،شهردار منطقه ثامن در جمع اصحاب رسانه گفت: در راستای حفظ میراث فرهنگی و تاریخی اختلافی بین شهرداری و سازمان میراث فرهنگی نیست، زیرا هدف حفظ و نگهداری از این آثار می‌باشد.

سید مصطفی نعمتی افزود: برای حفظ میراث فرهنگی و به همین منظور به دنبال دستیابی به چارچوبی هستیم که این خانه‌های تاریخی به چرخه زندگی باز گردند.

وی با اشاره به سرانه پایین فضای سبز منطقه گفت: سرانه فضای سبز در این منطقه ۸ هکتار است که سرانه پایینی یت لذا تلاش می‌شود این میزان به ۶۷ هکتار افزایش یابد.

شهردار منطقه ثامن مشهد تصریح کرد: احداث ۹ هزار جای پارک طبقاتی و مکانیزه در اطراف حرم مطهر ضروری است، در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۵۰ هزار نفر شب اقامت در محیط ۳۶۶ هکتاری اطراف حرم مطهر انجام می‌شود.

نعمتی افزود: به دلیل تملک‌های صورت گرفته اکنون در این منطقه تنها ۱۴ هزارنفر جمعیت ساکن دارد، تلاش در راستای ماندگاری ساکنان منطقه انجام می‌شود.

وی گفت: درحال حاضر میزان پیشرفت طرح نوسازی اطراف حرم مطهر ۴۵ درصد می‌باشد و تلاش برای شتاب‌افزایی طرح نوسازی با جذب منابع خصوصی صورت می‌گیرد.

وی برای رفع مشکلات پروژه‌های منطقه تاکید کرد و افزود: با پایان طرح‌های پیرامون اطراف حرم، فضای کسب و کار بهبود یافته و شرایط اقتصادی بهتری ایجاد می‌شود به همین منظور تلاش برای جذب منابع خصوصی در دستور کار قرار دارد تا شتاب در بهسازی بافت اطراف حرم مطهر ایجاد شود.

نعمتی گفت: ۴۱ اثر تاریخی ثبت شده در این منطقه وجود دارد که ۹ اثر تخریب شده، ۴ اثر تاریخی خریداری و خانه تاریخی داروغه و توکلی نیز بازسازی شده و بقعه گنبدخشتی نیز ساماندهی شده است.

وی اجرای کامل طرح را نیازمند اختصاص ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار دانست و ابراز امیدواری کرد: با تعاملات با مجلس و ارگان‌های مرتبط به احیای این بافت سرعت ببخشیم.


انتهای پیام//ف. ح/
 

ضرورت اعتباربرای بازسازی بافت فرسوده حرم مطهر رضوی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.