سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت دهه فجر؛

افتتاح بیش از یک هزار و پانصد پروژه در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت:امسال پروژه‌های دهه فجر حدود ۱۱ برابر نسبت به اعتبار پروژه‌های بهره برداری شده در دهه فجر پارسال رشد دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علیرضا رشیدیان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت افتتاح طرح‌های دهه فجر افزود:صنعت بیشترین طرح‌ها را مربوط به فصل ارتباطات و مخابرات به تعداد ۲۲ طرح در قالب بیش از دو هزار زیرپروژه مخابراتی با اعتبار ۶ هزار و ۳۱۶ میلیارد ریال است که این تعداد نسبت به دهه فجر پارسال رشد ۱۷۰ درصدی داشته است.

وی با اشاره به پروژه‌های بخش محرومیت که شامل ۲۲۸ مورد است،گفت:: کمک به احداث چهار هزار و ۶۶۷ واحد و مقاوم سازی مسکن روستایی و همچنین طرح‌های اشتغالزایی توسط دستگاه‌های اجرایی مانند کمیته امداد امام (ره) و بنیاد مسکن و بهزیستی با یک هزار و ۶۴۳ پروژه است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در بخش کشاورزی و منابع طبیعی هم با ۲۱۶ پروژه اعتبار هزینه شده یک هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال، مسکن مهر یک هزار و ۳۰۴ واحد و اعتبار ۷۸۳ میلیارد ریال، فصل انرژی با ۲۱۴ پروژه و اعتبار یک هزار و ۲۱۶ میلیارد ریال بهره برداری می‌شود.


رشیدیان با بیان اینکه در بخش توسعه روستایی هم ۲۶۰ پروژه با اعتبار ۲۴۱ پروژه آماده بهره برداری و افتتاح است، افزود:از این پروژه‌ها ۳۴ مورد با مجموع اعتبار هزینه شده ۳۱ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال پروژه‌های سطح یک هستند که در واقع طرح‌های بزرگ و مهم محسوب می‌شوند و اعتبار هزینه شده برای آن‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا کنون حجم پروژه‌های تکمیل شده و افتتاحی اعم از هفته دولت، سفر رئیس جمهوری در دی ماه و نیز طی ایام دهه فجر در مجموع سه هزار و ۴۱۶ مورد می‌باشد، گفت:مجموع اعتبار ریالی صرف شده برای این طرح‌ها نیز ۷۵ هزار و ۶۶ میلیارد ریال می‌باشد که برای عمران و آبادانی استان به انجام رسیده و بهره برداری شده و می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های شهری که در این ایام توسط شهرداری استان و مشهد مقدس بهره برداری می‌شود ۱۹۵ پروژه با اعتبار هزینه شده یک هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال آماده شده است، گفت: پروژه‌های فصل بهداشت و درمان هم در سطح ۵ دانشگاه علوم پزشکی در استان ۷۵ مورد با اعتبار ۵۹۴ میلیارد ریال، فصل جاده‌ای ۱۷ پروژه راه روستایی و شهری با اعتبار ۳۲۶ میلیارد ریال و فصل آموزش هم ۷۴ پروژه با اعتبار صرف شده ۳۶۶ میلیارد ریال می‌باشد.

استاندار خراسان رضوی افزود: از نظر تعدادی، دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان با ۸۴ پروژه دارای بیشترین تعداد طرح‌هایی است که عملیات اجرایی آن‌ها در این ایام آغاز می‌شود.
 
 
 
استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اینکه سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افتتاح طرح اقتصادی در استان داریم که نقش موثری در تولید و صادرات خواهد داشت که امیدواریم شاهد افتتاح آن باشیم تصریح کرد: در زمینه صادرات ۱۱ درصد رشد داشته ایم که بیشتین صادرات به کشور‌های اوکراین، کشور‌های آفریقایی، ساحل عاج بوده است.

رشیدیان به جایزه علمی رضوی هم  اشاره ای کرد و گفت:جایزه علمی رضوی با حضور دانشمندان و فرهیختگان در سطح استان برگزار کنیم و در مراحل بعد در سطح کشور‌های اسلامی که به یک جایزه بین المللی تبدیل شود.
 
وی افزود باید دانشمندان را بزرگ شمرد وباید آنان را تکریم و تقدیرکرد، زیرا هم مردم با این دانشمندان آشنا شوند و ما در استان فریختگانی در زمینه رمان نویسی، داستان نویسی، ادبیات که باید از ظرفیت آنان استفاده شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۸ و نیم درصد تسهیلات در ۹ ماه امسال در استان افزایش داشته ایم، افزود: در ۹ ماهه امسال ۱۵ میلیارد و هفتصد و ۵۶ میلیارد تومان بانک‌ها تسهیلات پرداخت کرده اند که در حوزه صنعت و معدن چهارصد و ۷۵ میلیارد تومان، در حوزه مسکن و خدمات یک هزار و ۳۰۸ میلیارد تومان ... پرداخت شده است.
 

۱۲ نفر در تخریب‌ها و اغتشاشات مشهد دستگیر شده اند


رشیدیان در ادامه این نشست در باره اغتشاشالت اخیر گفت: در حال حاضر ۱۲ نفر از افراد که در تخریب‌ها و اغتشاشات مشهد دستگیر شده اند و پرونده آنان در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.
 
وی افزود: اعتراض و نقد حق مردم است و باید در فضا و چهارچوب قانون آنرا بیان کند و مرز بین اعتراض و اغتشاش وجود دارد که باید مورد توجه قرارگیردو مردم باید مشکلاتشان و دغدغه هایشان را در چهارچوب قانون بیان کنند.


انتهای پیام// ف. غ
 

نشست خبری استاندار خراسان رضوی به مناسبت دهه فجر

برچسب ها: دهه فجر ، آشوب 96
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.