سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیمارستان امام حسن (ع) بزرگترین قطب درمانی در خراسان شمالی

بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد ، مرکز آموزشی٬ پژوهشی به‌عنوان قطب درمانی خراسان شمالی است و بسیاری از بیماران را در بخش‌های مختلف پذیرایی می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛  قبل از انقلاب اسلامی ۲ بیمارستان و تعداد ۷۰ تخت بیمارستانی در  استان خراسان شمالی  وجود داشت. در حال حاضر ۹ بیمارستان و هزار و ۱۲۷ تخت بیمارستانی و ۸۴۰ پرستار با ۲۱۶ پزشک متخصص در خراسان شمالی  به  بیماران خدمات درمانی ارائه می دهند . 

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام حسن( ع) بجنورد با 320 تخت و در مساحت 200 هزار متر مربع و مساحت بنا 28 هزار و 210 مترمربع به عنوان بزرگترین پروژه درمانی خراسان شمالی با حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی دولت تدبیر و امید 23 اردیبهشت ماه امسال در استان خراسان شمالی به بهره برداری رسید .

ساخت  بیمارستان 320 تختخوابی در سال های ۸۹ تا ۹۲ تنها ۱۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و از سال ۹۳ تا ۹۵ این بیمارستان با پیشرفت فیزیکی صد در صدی تکمیل و تجهیز شد .

فعالیت بیمارستان امام حسن(ع) در بخش های تخصصی و فوق تخصصی

علی حق بین ريیس دانشگاه علوم پزشکی استان درگفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛گفت : هم اکنون بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد شامل بخش های داخلی ، جراحی ، جراحی عمومی ، قلب ، چشم ، عفونی ، گوش ، حلق و بینی ، جراحی مغز و اعصاب ، ارتوپدی ، سی سی یو ، آی سی یو ، جراحی زانو ، اورولوژی ، نورولوژی ، داخلی روماتولوژی ، ریه ، غدد ، کبد و گوارش و کلیه و همچنین بخش اورژانس است .

وی افزود : در حال حاضر بیمارستان امام حسن (ع ) شهرستان بجنورد در بخشهای تخصصی ،  CCU ، قلب ICU ، ارتوپدیENT  ، جراحی چشم ، داخلی ، اعصاب ، عفونی ، ارولوژی و فوق تخصصی غدد ، روماتولوژی ، ریه ، گوارش بالغین و بیمارستان بنت الهدی شهرستان بجنورد بخش زنان و نوزادان و بیمارستان امام رضا بخش های اطفال و روانپزشکی را پوشش می دهد.

وی هم چنین گفت : بیمارستان امام علی در بجنورد در بخش های جراحی ، ارتوپدی و سوختگی ، جراحی مغز و اعصاب ، فک و صورت ريا،آنژیوگرافی و آنکولوژی درحال فعالیت است .

علی حق بین با بیان اینکه ۱۳۰ متخصص به شکل تمام وقت در کلینیک های ویژه پس از طرح تحول سلامت در استان خدمات درمانی ارائه می دهند ، افزود : امسال از این تعداد ۳۰ نیروی متخصص به بیمارستان های استان افزوده شدند .

وی اظهار کرد : درحال حاضر ۳۰۵ خانه ی بهداشت ، ۱۴ مرکز بهداشتی درمانی شهری ، ۶۵ مرکز بهداشتی درمانی روستایی و ۴۸ پایگاه سلامت در استان خراسان شمالی فعال هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود : هم اکنون ۱۲۵ پزشک عمومی ، ۱۰۵ ماما ، ۴۸۵ بهورز در مراکز بهداشتی و درمانی استان خراسان شمالی به بیماران خدمات ارائه می دهند.

حق بین به هزینه ی بالای بیماران سرطانی در استان اشاره کرد و گفت : هم اکنون در طرح تحول سلامت ۹۰ درصد هزینه ی بیماران سرطانی را دولت پرداخت می کند و به علت واردات دارو و گران بودن داروها ۱۰ درصد باقی مانده هم برای بیماران هزینه ی زیادی است که نیاز به کمک خیرین داریم.

علی حق بین افزود : با توجه به اینکه در سال های گذشته از نظر استانداردها و تجهیزات در حوزه بهداشت و درمان در رده های پایین تردر سطح کشور بودیم اما در 4 سال اخیر در بیشتر شاخص ها ارتقا داشته ایم.

هزینه هزار و 500 میلیارد ریال برای ساخت بیمارستان امام حسن (ع)

دولت آبادی مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی درگفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ با اشاره به این که برای ساخت بیمارستان  امام حسن (ع) هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است ، گفت : بیمارستان امام حسن با ظرفیت 320 تخت مصوب و با حدود 180 تخت فعال و 40 تخت ستاره دار در 9 طبقه و 9 بلوک در زمین پردیس دانشگاه واقع در تخته ارکان شهر بجنورد ساخته شده است .

دولت آبادی با بیان این که با راه اندازی این بیمارستان ظرفیت های اندکس تخت استان خراسان شمالی و توان بیمار پذیری استان افزایش یافته است ، افزود : بخشهای تخصصی CCU- قلب-ICU- ارتوپدی- ENT-جراحی چشم-داخلی اعصاب-عفونی-ارولوژی و فوق تخصصی غدد-روماتولوژی- ریه-گوارش  درحال حاضر در این بیمارستان فعال هستند .

دولت آبادی افزود : با توجه به تخصص های موجود هم اکنون 7 اتاق عمل اعمال جراحی تخصصی و فوق تخصصی را در  بیمارستان امام حسن(ع) پوشش می دهد.

وی تصریح کرد : در حال حاضر تعداد 41 پزشک متخصص و فوق تخصص و 6 پزشک عمومی در بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد در حال خدمات رسانی هستند که البته در هریک از این گروه ها نیاز به نیروی انسانی وجود دارد .

وی گفت : شاخص پرستار به تخت وجود 8 دهم به ازای هر تخت است و در این شاخص با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم که با توجه به استخدامی های صورت گرفته در سال جاری پیش بینی می شود این شاخص رشد داشته باشد.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی افزود : درشهرستان بجنورد  716 تخت دانشگاهی و 868 تخت دانشگاهی و دولتی وجود دارد.

وی گفت : هم اکنون اورژانس بیمارستان امام حسن (ع) با 31 تخت و  6تخت درمانگاهی و با میانگین کل مراجعین 12هزار بیمارمشغول فعالیت است .

دولت آبادی اظهار کرد : محیط درمان استاندارد ، تجهیزات پزشکی پیشرفته و  مدرن ، شرایط اقامت بیماران و همراهان منطبق با استانداردهای بیمارستانی و توسعه تخت بستری در استان خراسان شمالی را از مزایای بهره مندی برای بیماران در استان عنوان کرد .

وی به وضعیت نامناسب جاده بیمارستان امام حسن (ع) اشاره کرد و افزود : در این خصوص مکاتبات و جلسات متعددی با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و استانداری انجام شده که ماحصل آن شروع عملیات چهار بانده شدن مسیر منتهی به بیمارستان امام حسن (ع) است .

فعالیت 205 پرستار در بیمارستان امام حسن (ع)

ایزدفر مدیر بیمارستان امام حسن (ع) شهرستان بجنورد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ گفت : هم اکنون  205 پرستار در بیمارستان امام حسن(ع) خدمات درمانی به بیماران ارائه می دهند و ساعات کاری پرستاری مطابق با دستورالعمل های وزرات بهداشت و درمان می باشد و این بیمارستان همچون سایر بیمارستان های استان تابع قوانین دانشگاه علوم پزشکی بوده و هیچ گونه افزایش ساعات کاری غیر متعارف در این بیمارستان وجود ندارد.

وی گفت : از زمان فعالیت بیمارستان تاکنون جراحی های تخصصی چشم ، گوش و حلق و بینی ، ارولوژی ، جراحی عمومی و ارتوپدی انجام شده است .

ایزدفر اظهار کرد : بیمارستان امام حسن (ع ) در حال حاضر از نظر تجهیزات پزشکی و سرمایه ای در وضعیت مطلوب می باشد و با توجه به داشتن واحدهای پاراکلینیکی همچون تصویربرداری رادیولوژی ، سونوگرافی ، سی تی اسکن آزمایشگاه و اکو ، تست ورزش ، نوار عصب و عضله ، نوار مغزی ، اسپیرومتری تجهیزات پزشکی و خدمات درمانی در اورژانس بیمارستان انجام می شود .

وی راه اندازی اتاق ایزوله فشار منفی در بخش داخلی ،  راه اندازی بخش دیالیز ، دستگاه ام آر ای و دستگاه  سنجش تراکم استخوان را از خدمات درمانی بهتر و سریعتر به بیماران عنوان کرد.

وی اظهار کرد : در حال حاضر به جزء بیماران استان از استان های مازندران ، گلستان و خراسان رضوی در بخش اکولوژی و جراحی چشم بیماران به بیمارستان امام حسن (ع) مراجعه می کنند .

وی گفت:ماهانه 2 هزار و 400 بیمار برای خدمات درمانی به بیمارستان امام حسن(ع) مراجعه می کنند.

بهره برداری از 13 پروژه بهداشتی و درمانی در دهه مبارک فجر

احمد هاشمی معاون بهداشتی علوم پزشکی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ گفت  : امسال در راستای تفاهم نامه هایی که برای ساخت مراکز بهداشتی و درمانی با مجمع خیران داشته ایم 50 پروژه بهداشتی را شروع کرده ایم که تا کنون 20 مورد با همکاری مجمع خیران سلامت بنیاد نیکوکاران مفید ساخته شده ا و بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه ها هزینه شده است .

هم اکنون با ساخت بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام حسن (ع) در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی خدمات درمانی بیشتری به بیماران و مردم استان ارائه می شود و همجنین با ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی سرعت خدمات دهی به بیماران افزایش یافته و از مراجعه بیماران استان خراسان شمالی به مراکز درمانی استان های همجوار کاهش یافته است .

گزارش از فاطمه بیانی

انتهای پیام/آ

برچسب ها: اخبار سلامت ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
واقعا پرستاراشون خوب نیستن بی خیال مریضن
ناشناس
۰۰:۳۲ ۰۷ تير ۱۳۹۸
خیلی راه بیمارستان دور هست واقعا واسه همراه بیمار معزل بزرگیه دوری بیملرستان ازشهر،بعضی ازدکتراش هم اصلا خوب نیستن
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
متاسفانه در این بیمارستان هیچ نظارتی روی پزشکان و پرستاران و خدمه نیست.پرستاران همه کاراموز و بی تجربه اند و پزشکان تازه کار.مرتب این بیمارستان فوتی میده و هیچ کس ،هیچ نظارتی نداره