فعالیت۸۴۰ پرستار در بیمارستان های خراسان شمالی

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: هم اکنون ۸۴۰ پرستار در بیمارستان های استان خراسان شمالی فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ علی حق بین رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر گفت: هم اکنون ۸۴۰ پرستار با ۲۱۶ پزشک متخصص در بیمارستان های استان خدمات درمانی به بیماران ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه ۱۳۰ متخصص به شکل تمام وقت در کلینیک های ویژه پس از طرح تحول سلامت در استان خدمات درمانی ارائه می دهند ،افزود:امسال از این تعداد ۳۰ نیروی متخصص به بیمارستان های استان افزوده شدند .

حق بین با اشاره به اینکه هم اکنون ۹ بیمارستان با هزار و ۱۲۷ تخت فعال در استان به بیماران خدمات درمانی ارائه می دهند ، اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی ۲ بیمارستان و تعداد ۷۰ تخت بیمارستانی در استان وجود داشت.

وی گفت: درحال حاضر ۳۰۵ خانه ی بهداشت، ۱۴ مرکز بهداشتی درمانی شهری، ۶۵ مرکز بهداشتی درمانی روستایی و ۴۸ پایگاه سلامت در استان فعال هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: هم اکنون ۱۲۵ پزشک عمومی، ۱۰۵ ماما، ۴۸۵ بهورز در مراکز بهداشتی و درمانی استان به بیماران خدمات ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶ مرکز آموزشی در 19 رشته ی تحصیلی در استان دانشجو پذیرش می کنند ، افزود: هم اکنون هزار و ۶۴۳ دانشجو در این مراکز تحصیل می کنند.

حق بین به هزینه ی بالای بیماران سرطانی در استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون در طرح تحول سلامت ۹۰ درصد هزینه ی بیماران سرطانی را دولت پرداخت می کند و به علت واردات دارو و گران بودن داروها ۱۰ درصد باقی مانده هم برای بیماران هزینه ی زیادی است که نیاز به کمک خیرین داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه فقط ۲۵ درصد سلامت اقشار جامعه به عهده ی حوزه ی بهداشت و درمان است ،گفت: خودروها، جاده، آلودگی هوا، قوانین نامناسب اقتصادی و رفاهی، غذای غیر ایمن و... از ۷۵ درصد حوزه های سلامت مردم در جامعه است.

وی گفت: با فرهنگ سازی و ارتقا سلامت اقشار مردم در حوزه های مختلف بتوانیم در تامین سلامت مردم اهمیت بسزایی داشته باشیم.

رضا هاشمی معاون بهداشتی علوم پزشکی استان خراسان شمالی هم در این نشست گفت: در سال جاری ساخت و تکمیل ۵۰ پروژه ی بهداشتی و درمانی درحال ساخت داریم گفت: از این تعداد ۱۳ پروژه ور ایام دهه فجر آماده ی بهره برداری است.

وی افزود: از ۵۰ پروژه ی بهداشتی و درمانی، ۲۰ پروژه توسط مجمع خیرین سلامت در استان ساخته می شود.

هاشمی اظهار کرد: مرکز جامع سلامت روستایی دوین، مرکز فوریت های پزشکی ۱۱۵ شهری شیروان، پایگاه جامع شهری شهید علیا، خانه ی بهداشت ۲ روستاهای ارکان و بیدک، مرکز جامع خدمات سلامت شهری کامیاب در بجنورد و... را از پروژه های دهه فجر علوم پزشکی استان اعلام کرد.

هم اکنون پایگاه مرکز جامع سلامت در شهرهای چناران شهر، پیش قلعه، قاضی و روستای باباامان با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی از طرح های پزشکی استان است.

انتهای پیام/آ

افتتاح ۱۳ پروژه ی بهداشتی و درمانی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.