سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام آمادگی ترکیه برای مذاکره با دولت سوریه به منظور جلوگیری از وقوع درگیری نظامی

سخنگوی رئیس‌جمهور ترکیه بر آمادگی کشورش برای انجام مذاکرات با دولت سوریه به منظور جلوگیری از درگیری نظامی دو کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، در پی درخواست روسیه از سوریه و ترکیه مبنی بر پرهیز از مقابله نظامی احتمالی، ترکیه آمادگی خود را برای انجام مذاکرات با دمشق اعلام کرد.

ابراهیم کالین، سخنگوی رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه در پیامی تلویزیونی گفت مقامات امنیتی ترکیه «ممکن است در زمان لازم و تحت شرایط اضطراری به منظور حل برخی از مشکلات به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با سوریه ارتباط برقرار کنند.» کالین گفت با این حال، این مسئله به این معنی نخواهد بود که با دولت سوریه، ارتباط رسمی برقرار خواهد شد.

اظهارات وی در حالی مطرح شده است که روز گذشته، نیروهای حامی دولت دمشق به منطقه عفرین وارد شدند. عفرین که در شمال غربی سوریه واقع شده، در روزهای اخیر هدف حملات نیروهای ترکیه‌ای قرار گرفته است. این نیروها به منظور دفاع از مردم سوریه در برابر اقدام متجاوزانه ترکیه در این کشور از حلب خارج شده و به این منطقه اعزام شده اند.

این استقرار نیروها، نگرانی‌ها درباره احتمال وقوع درگیری نظامی میان سوریه و ترکیه را که عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است، مطرح کرد. با این که دولت سوریه بخش بزرگی از خاک خود را باز پس گرفته است، درگیری‌ها در سوریه وارد مرحله حساس و جدیدی شده است.

عملیات نظامی ترکیه در عفرین سوریه موسوم به «شاخه زیتون» که به منظور بیرون راندن گروه‌های کُرد از مناطق مرزی ترکیه انجام شده است، وارد ماه دوم خود شد. مقامات ترکیه، گروه ی پ گ را شاخه‌ای از گروه پ ک ک می‌دانند که دهه‌هاست با دولت ترکیه در حال مبارزه است.

روز سه‌شنبه، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، گفت ترکیه باید برای حل و فصل این مسئله، با سوریه وارد مذاکره شود. وی در جمع خبرنگاران در مسکو گفت: «من اطمینان دارم نگرانی‌های امنیتی بحق ترکیه می‌تواند با مذاکره با دولت سوریه برطرف شود.»

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، روسیه ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.