سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح غربالگری سرطان مردان در یزد

غربالگری انواع سرطانها به ویژه سرطان روده، از اصلی ترین خدماتی که به مردان در خانه ها و پایگاه های بهداشت و سلامت ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛حمیده فتاحی کارشناس مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت یزد از ارائه خدمات بهداشتی و پیشگیری به مردان در خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت خبر و انجام غربالگری سرطان ها خبر داد.

فتاحی با اشاره به اینکه مردان کمتر از زنان به خانه ها و پایگاه های بهداشت و سلامت مراجعه می کنند گفت: در این مراکز به مردان نیز خدمات خوبی به ویژه در حوزه پیشگیری ارائه می شود. 

وی افزود: اصلی ترین خدمات به مردان ۳۰ تا ۵۹ سال ارائه می شود که عمده مباحث نیز آموزشی و انجام غربالگری هایی برای پیشگیری از بروز بیماری ها است. 

فتاحی  آموزش در حوزه تغذیه،  تحرک بدنی و ورزش، شناسایی عوامل خطر را  از مهمترین خدمات پایگاه های سلامت عنوان کرد.

کارشناس مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت یزد اعلام  کرد: مردانی که به این مراکز مراجعه می کنند، ابتدا غربالگری می شوند و در صورت نیاز به سطوح بالاتر ارجاع می شوند. 

فتاحی خاطر نشان کرد: مباحث مرتبط با دخانیات، موادمخدر، مسائل روانشناختی و در مجموع انواع خطرسنجی ها در مورد مردان انجام می شود و یکی از اصلی ترین خدماتی که به مردان در خانه ها و پایگاه های بهداشت و سلامت ارائه می شود، غربالگری انواع سرطان ها به ویژه سرطان روده است.

انتهای پیام/ غ

 طرح غربالگری سرطان مردان در یزد آغاز شد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.