سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر علوم مطرح کرد؛

پشتیبانی از زیست بوم فناوری برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور/ ثبت ۱.۹ درصد مقالات علمی به نام پژوهشگران ایرانی

غلامی گفت: پشتیبانی از زیست بوم فناوری به منظور توسعه علم و فناوری اقتصاد دانش بنیان و ایفای نقش موثر در رفع چالش‌های ملی از جمله اهداف ما در وزارت علوم است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در اختتامیه سی ویکمین جشنواره بین المللی خوارزمی که در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه چندین طرح بین المللی در این جشنواره قبول شده اند، گفت: در راستای تعاملی که وزارت علوم تحقیقات و فناوری با کشورهای بین المللی داشته است، 5 طرح بین المللی از 49 کشور جهان مورد قبول واقع شده اند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای حضور در عرصه علم و فناوری جهان تلاش مضاعفی باید انجام شود، گفت: در همین راستا در 40 سال گذشته 375 هزار مستند علمی از دانشمندان ایرانی ثبت شده و ایران موفق شده است، در رتبه اول منطقه و شانزدهم جهان از لحاظ تولید مقالات علمی بایستد.

وی ادامه داد: این موفقیت ها در صورتی است که ایران تنها یک درصد جمعیت جهان را به خود اختصاص داده است، 1.9 درصد مقالات علمی و دو سوم مستندات پژوهشی توسط دانشمندان و پژوهشگران ایرانی ثبت شده است.

اقدامات انجام شده در ایران برای توسعه پژوهش

غلامی با بیان اینکه در ایران اقدامات ارزنده ای در راستای توسعه پژوهش انجام شده است، گفت: 42 پارک علم و فناوری و 190 مرکز رشد ضمن فراهم کردن زمینه اشتغال برای 30 هزار نفر، 3هزار میلیارد تومان درآمدزایی داشته اند، در خصوص صادرات محصولات فناورانه تصریح کرد: باتوجه به توسعه شرکت های دانش بنیان بستر صادرات محصولات فناورانه از 230 میلیارد تومان بالاتر رفته است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه این جشنواره توسعه و پویایی در بخش های مختلف اقتصادی را به وجود آورده است، اظهار کرد: اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و دانشجویان تحصیلات تکمیلی حرکت پرشتابی را به سمت توسعه نوین و بخش های مختلف اقتصادی آغاز کرده اند.

وی تصریح کرد: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دو ماموریت مهم را در راستای اهداف خود قرار داده و پشتیبانی از زیست بوم فناوری به منظور توسعه علم و فناوری اقتصاد دانش بنیان و ایفای نقش موثر در رفع چالش های ملی از جمله اهداف این وزارتخانه است.

غلامی با بیان اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همکاری هایی را با وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داشته است، یادآور شد: تمام این فعالیت ها می تواند به توسعه زیست بوم فناورانه کمک کند تا در آینده شاهد اثرهای مثبت و تغییرات خوبی در کشور باشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.