سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاشمی طبا: مفاد اساسنامه کمیته ملی المپیک با یکدیگر هم خوانی ندارد

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی گفت: مفاد اساسنامه کمیته ملی المپیک با یکدیگر خوانی ندارد و احتیاج به بازنویسی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی هاشمی طبا رئیس سابق سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک در گفتگو با رادیو پیرامون ضرورت اصلاح اساسنامه‌های فدراسیون‌های ورزشی اظهار کرد: سال هاست که دائم راجع به تغییرات اساسنامه‌ها صحبت می‌شود، اما هیچ کس موضع مشخصی در مورد اساسنامه و تغییرات ضروری آن ندارد. هر از چند گاهی به دلیل اتفاقانی که رخ می‌دهد مانند حواشی اساسنامه فدراسیون فوتبال، به شکل اجباری تغییراتی رخ می‌دهد.

هاشمی طبا درباره اساسنامه کمیته ملی المپیک بیان کرد: اساسنامه کمیته ملی المپیک ۲ الی ۳ بار دچار تغییراتی شد. خیلی از مواد این اساسنامه با یکدیگر هم خوانی ندارد و احتیاج به بازنویسی دارد ولازم نیست از پایه تغییر کند. ابتدا باید اساسنامه در معرض نظارت عمومی قرار گیرد تا افراد با تجربه و به ویژه حقوقدانان ایرادات آن را مطرح و نقاط ضعف آن را پیدا کنند سپس یک ویرایش حقوقی درست از اساسنامه انجام شود و به تصویب هیئت دولت برسد.

او افزود: طبق قانون، اساس نامه فدراسیون‌های ورزشی باید در هیئت دولت تصویب شود، اما به دلیل آن که هیئت دولت نمی‌تواند ۴۰ اساسنامه را تصویب کند، یک اساسنامه تیپ را تصویب کرده است.

هاشمی طبا ادامه داد: بعضی از فدراسیون‌های ورزشی به دلایل مختلف اساسنامه خود را تغییر داده اند بدون این که هیئت دولت آن را تصویب کند و حتی به فدراسیون جهانی نیز فرستاده اند. تا زمانی که دولت اساسنامه‌ای را تصویب نکند در کشور ارزش قانونی ندارد. فدراسیون‌های بین المللی در اساس نامه‌های داخلی دخالتی نمی‌کنند مگر این که موارد نابسامانی یا تحریکاتی مشاهده کنند.

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی اضافه کرد: اساسنامه‌های فدراسیون‌های ورزشی ما چندان احتیاج به تغییر ندارند و اگر کسی می‌گوید که نیاز به تغییر است باید موضع مشخصی داشته باشد. اصولا ما به جای این که کار کنیم، بهانه قانون و اساسنامه می‌گیریم. وزارت ورزش باید یک بار برای همیشه موضع خود را نسبت به این موضوع مشخص کند.

انتهای پیام/

اظهارات هاشمی طبا درباره اساس نامه فدراسیون‌ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.