سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاب تصویر؛

جشن های آئینی به مناسبت بهار در تربت جام

با حضور گروه رقص آئینی مراسم جشن‌های آئینی به مناسبت بهار در تربت جام برگزارشد .

 سید علی حسینی شهردار تربت جام در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، گفت:از نوروز به عنوان کهن‌ترین و ستوده‌ترین جشن آیینی یاد شده و نیز ماندگاری هزاران ساله و بدون گسستگی این آیین پر شکوه، نوروز را به مهمترین عنصر هویت مشترک فرهنگی و ارجمندترین میراث معنوی تبدیل کرده است که در این ایام جشن بهاردر خیابان‌های تربت جام برگزار گردید.
 

وی افزود: جشن آئینی یکی از فرهنگ‌های ایرانیان است که از سالیان دور و دراز نسل به نسل جلو آمده است؛ و به همین دلیل امسال برای اولین بار حرکت گروه آئینی در خیابان‌های تربت جام همراه بود که با استقابل و شور خوب مردم همراه بود و یکرسم باستانی، که با نزدیک شدن به آخر سال حال و هوایش به خوبی حس می‌شود و در مراسم بدرقه زمستان و به استقبال بهار رفتن، حضوری دیرینه دارد.
 

شهردار تربت جام افزود:این کار را در کنار پرداختن به کار‌های فرهنگی، اجتماعی و خدماتی ذاتی شهرداری برای افزایش نشاط اجتماعی انجام می‌دهیم و جشن استقبال از بهار اولین قدم در این زمینه است.
 
حسینی تصریح کرد:  فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ نشاط و شادمانی در بین مردم شهر تربت جام، اجرای برنامه‌های نشاط آور و احیای آیین‌ها، باز‌ها و نمایش‌های سنتی و بومی و محلی در سال و فراهم کردن اسباب شادی مردم است.
 
 
 
انتهای پیام//س.ج
برچسب ها: نوروز ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.