سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب؛

حوادث غیرمترقبه یک هزار میلیارد ریال به کشاورزی میاندوآب خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت:حوادث غیرمترقبه یک هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی میاندوآب خسارت زد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛علی دیانتی مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: حوادث غیرمترقبه که در فروردین ماه امسال رخ داد، یک هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی در حوزه های باغی و زراعی خسارت وارد کرد که بخش عمده آن مربوط به سرمازدگی است.
وی افزود: از این میزان 790 میلیارد ریال مربوط به سرمازدگی بهاری، 118 میلیارد ریال مربوط به تگرگ و 94 میلیارد ریال مربوط به تندباد اوایل فروردین بوده است.
دیانتی اضافه کرد: در پی سرمازدگی 25 تا 65 درصد باغ های میاندوآب با پیش بینی تولید 77 هزار و 672 تن محصول به ارزش 775 میلیارد و 392 میلیون ریال خسارت دیده است.
وی خسارت محصولات زراعی شامل پیاز و کلزا را به میزان 15 تا 20 درصد در سطح 200 هکتار ذکر کرد و ادامه داد: خسارت وارد شده به این بخش نیز با پیش بینی تولید یک هزار و 789 تن محصول زراعی به ارزش 14 میلیارد و 730 میلیون ریال برآورد شده است.
دیانتی بیان کرد: تندباد روزهای چهارم و پنجم فروردین ماه امسال نیز 94 میلیارد ریال به محصولات، تاسیسات و زیربناهای بخش کشاورزی میاندوآب خسارت وارد کرده بود.
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب ابا اشاره به بارش تگرگ در روز 24 فروردین امسال گفت: این بارش ناگهانی و رگباری موجب بروز 118 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی میاندوآب شد.

انتهای پیام/م

خسارت حوادث غیرمترقبه به بخش کشاورزی در میاندواب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.