سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛

رئال مادرید - بایرن مونیخ/ کهکشانی ها به دنبال هت تریک در اروپا

دیدار برگشت تیم‌های رئال مادرید و بایرن مونیخ امشب در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم های رئال مادرید و بایرن مونیخ امشب از ساعت 23 و 15 دقیقه دیدار برگشتشان را در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را در ورزشگاه «سانتیاگو برنابئو» و با قضاوت  «جونیت چاکر» ترکیه ای برگزار می کنند.

دیدار رفت 2 تیم با پیروزی دو بر یک تیم مادریدی در مونیخ به پایان رسید. دیداری که روز بدشانسی بایرن بود، از سه تعویض اجباری که به دلیل مصدومیت بازیکنانشان انجام دادند تا پنالتی یا پنالتی های سوخته این تیم که توسط داور گرفته نشد. در آن دیدار ابتدا کیمیش بایرن را پیش انداخت اما رئال با گلهای مارسلو و آسنسیو دو بر یک بازی را برد.

بایرن در دیدار رفت هم چندین مصدوم داشت که برای این مسابقه 2 بازیکن دیگر که در بازی رفت مصدوم شدند نیز به آنها اضافه شد. روبن و بواتنگ در بازی رفت مصدوم شدند و به این مسابقه نخواهد رسید و در کنار ویدال، نویر و کومان قرار گرفتند. البته خاوی مارتینز که سومین مصدوم باوارایی ها در مسابقه رفت بود به این مسابقه خواهد رسید و آلابا نیز که بازی رفت را از دست داد نیز برای این دیدار آماده است.اگر چه یوپ هاینکس اعلام کرده که نگران داوری این مسابقه نیست اما قطعا هواداران بایرن این مسئله یکی از دغدغه های اصلیشان است.

بایرن مونیخ 5 بار در سال های 1974، 1975، 1976، 2001 و 2013 قهرمان اروپا شده و به همین تعداد در 1982، 1987، 1999، 2010 و 2012 نایب قهرمانی را تجربه کرده است. آنها در آخرین روزهای حضور هاینکس روی نیمکت بایرن مونیخ، به دنبال رسیدن به ششمین قهرمانی و جدا کردن خودشان از بارسلونا و لیورپول به عنوان سومین تیم پرافتخار اروپا هستند.

در طرف مقابل رئال مادرید با زیدان می خواهد برای سومین سال پیاپی به فینال راه یابند و در قهرمانی هت تریک کنند. آنها نیز برای این مسابقه ایسکو و کارواخال را به دلیل مصدومیت از دست داده اند تا دست زیدان هم کمی برای این مسابقه بسته شود.شاگردان زیدان  در لالیگا و جام حذفی ناکام بودند اما در لیگ قهرمانان به خوبی پیشروی کردند.

لیگ قهرمانان اروپا رقابت مورد علاقه رئال مادرید است و آنها سال ها پیش تعداد قهرمانی شان در این مسابقات را دو رقمی کرده اند و به نظر نمی رسد هیچ تیمی در آینده حتی دور به گرد پای آنها در اروپا برسد. لوس بلانکوس 12 بار در سال های 1956، 1957، 1958، 1959، 1960، 1966، 1998، 2000، 2002، 2014، 2016 و 2017، قهرمان اروپا شده است و در 1962، 1964 و 1981، به نایب قهرمانی رسیده است. شاگردان زین الدین زیدان با تکرار قهرمانی شان در فصل گذشته، یکی از رکوردهای مهم فوتبال اروپا را به نام خود ثبت کردند و الان در رسیدن به هت تریک در این رقابت ها، فقط چند قدم پیش رو دارند. 

لوس بلانکوس و مونیخی ها برای بیست و ششمین بار مقابل هم قرار می گیرند و این در حالی است کفه ترازو طی فصول گذشته کاملا به نفع سفیدپوشان مادریدی سنگینی می کند و آنها هر شش بازی اخیر را برده اند.سهم رئال از 25 بازی گذشته 12 پیروزی و سهم بایرن 11 برد بوده است و دو مسابقه هم مساوی شده است.

رئال مادرید 39 گل وارد دروازه بایرن مونیخ نموده، در حالی که بایرن مونیخ 37 بار دروازه حریف را باز کرده است.

این دوازدهمین مصاف دو تیم در مرحله حذفی جام باشگاه های اروپا و لیگ قهرمانان اروپا است. در 11 مصاف قبلی، 6 بار رئال مادرید در مجموع 2 دیدار صعود کرده است و سهم بایرن مونیخ 5 صعود بوده است.

  • این بازی، هفتمین مصاف دو تیم در نیمه نهایی جام باشگاه های اروپا و لیگ قهرمانان است. در 6 مصاف قبلی، 4 بار باواریایی ها و 2 بار کهکشانی ها پیروز بوده اند.
  • آخرین بازی 2 تیم در سانیتاگو برنابئو با نتیجه 4-2 به سود رئال مادرید به پایان رسیده است.
  • کریستیانو رونالدو با 9 و جیووانی البر با 4 گل، بهترین گلزنان دو تیم در برابر هم هستند.
  • هاینکس 11 بار برابر تیم های اسپانیایی ها بازی کرده که در 8 مرتبه از آنها، برنده بوده است.
  • زیدان 8 بار برابر تیم های آلمانی قرار گرفته که در تمام موارد برنده بوده است.
  • سریع ترین گل تاریخ لیگ قهرمانان در تقابل دو تیم به ثمر رسیده است. روی ماکای این گل را در ثانیه 10.12 در 7 مارس 2007 به ثمر رسانده است
  • کریستیانو رونالدو، تنها بازیکنی است که در مصاف های دو تیم، هتریک کرده است.

زیدان و هاینکس هر کدام در صورت کسب عنوان قهرمانی این فصل در چمپیونز لیگ، می توانند با 3 قهرمانی اروپا، خود را به عنوان پرافتخارترین سرمربی تاریخ این رقابت ها در کنار کارلو آنچلوتی (میلان و رئال مادرید) و باب پیزلی (لیورپول) قرار دهند.

بایرن مونیخ هر شش دیدار قبلی خود برابر رئال مادرید را با شکست به پایان برده است.

6 دیدار اخیر دو تیم برابر هم 18 گل داشته که سهم رئال مادرید 13 و سهم بایرن مونیخ 5 گل بوده است.

6 دیدار اخیر دو تیم برابر هم 15 کارت زرد و 2 کارت قرمز داشته است. سهم کهکشانی ها 5 کارت زرد و سهم باواریایی ها 10 کارت زرد و 2 کارت قرمز بوده است.

ترکیب احتمالی دو تیم:

انتهای پیام/

پیش بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.