سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پژوهشکده امنیت و پایداری دانشگاه امام حسین (ع) :

مشکلات کنونی کشور از طرف بیگانگان رفع شدنی نیست

رئیس پژوهشکده امنیت و پایداری دانشگاه امام حسین (ع) گفت:مشکلات کنونی کشور از طرف بیگانگان رفع شدنی نیست و اگر چشم داشته باشیم که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها می‌توانند مشکلات ما را برطرف کنند ،فکر اشتباهی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های   باشگاه خبرنگاران جوان ، سردار حسن رستگارپناه رئیس پژوهشکده امنیت و پایداری دانشگاه امام حسین (ع) پیش از ظهر امروز در مراسم سالروز آزاد سازی خرمشهر که در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: شتاب انقلاب ایستایی ندارد بلکه روزبه‌روز رشد می‌کند.

وی با بیان اینکه باید از درون شتاب بیشتری به انقلاب اسلامی بدهیم و با تفکر و برنامه‌ریزی صحیح چالش‌ها و مشکلات مردم را برطرف کنیم افزود: متأسفانه تفکری وجود دارد که برای حفظ انقلاب اسلامی باید پیش اروپایی‌ها زانو بزنیم.

رئیس پژوهشکده امنیت و پایداری دانشگاه امام حسین (ع) گفت: اگر نگاهمان به درون باشد و به ظرفیت و توانای مردم روی بیاوریم مشکلات برطرف می‌شود و امروز وزنه اسلام در هر جای جهان یک وزنه تعیین‌کننده است.

رستگارپناه با بیان اینکه مشکلات کنونی کشور از طرف بیگانگان رفع شدنی نیست و اگر چشم داشته باشیم که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها می‌توانند مشکلات ما را برطرف کنند فکر اشتباهی است، افزود: شهدای جنگ تحمیلی آنچه داشتند را در طبق اخلاص قرار داده و مدافعان حرم نیز در این مقطع عزت و عظمت مثال زدن را برای امت اسلام و تشیع آفریدند.

وی بیان کرد: انقلاب ما انقلابی اسلامی در همه ابعاد و رمز ادامه حفظ انقلاب اسلامی داشتن اخلاص و نداشتن ادعا است و خرمشهر در راستای اخلاص رزمندگان اسلام آزاد شد.

رئیس پژوهشکده امنیت و پایداری دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه ماندگاری انقلاب اسلامی از آن مردم است و این را بدانید که هر کسی که علیه انقلاب گام بردارد قطعاً شکست خواهد خورد،افزود: دنیاپرستی برخی مسئولان و مدیران نظام خطرآفرین است.

رستگارپناه گفت: حوادثی را که در طول انقلاب اسلامی گذراندیم ساده نبود، چون این حوادث هر روز و هر لحظه دنیایی از گذشت و ایثار بود و امام به عنوان محوریت اصلی مردم بر این مؤلفه‌ها سبقه گذاشتند و همچنان پیش رفتیم تا انقلاب اسلامی پیروز شد.

وی تصریح کرد: تنها کسانی که در انقلاب اسلامی دنبال سهم خواهی نبودند و نیستند مردم و رهبری است و بسیاری از افرادی که بر اریکه قدرت بودند به دنبال سهم خواهی بودند.

رئیس پژوهشکده امنیت و پایداری دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه نباید در درون انقلاب اسلامی تزلزل راه دهیم افزود: متأسفانه از همان روز اول کسانی که دنبال سهم‌خواهی و کسب قدرت در انقلاب اسلامی بودند نه‌تن‌ها سلاح‌ها را تحویل ندادند بلکه بر روی انقلاب سلاح کشیدند.

رستگارپناه اظهارداشت: نباید فکر کنید که بحث مذاکره مختص امروز است بلکه از همان اول انقلاب هم وجود داشته و در دولت وقت در زمان آزادسازی خرمشهر افرادی از روی جهالت و یا بیگانه بودن مصوب می‌کنند که سپاه حق ندارد در شهر‌های مرزی باقی بماند و باید سپاه را خارج کنید.

وی با بیان اینکه در آزادسازی خونین‌شهر یک معجزه قطعی الهی رخ داد، گفت: اگر در روند حوادث این نوع اتفاقات را به خود بچسبانیم اشتباه است بلکه در این امور یک اراده الهی دخیل است و امروزه براثر مجاهدت جوانان انقلابی در جبهه مقاومت در کشور‌های عراق، سوریه و لبنان وزنه اسلام برای هر تصمیم‌گیری در منطقه تعیین‌کننده است.

رئیس پژوهشکده امنیت و پایداری دانشگاه امام حسین (ع) یادآور شد: باید با تفکر و برنامه‌ریزی صحیح و به‌دور از شعار چالش‌ها و مشکلات فعلی را در عمل حل کنیم و به تحقق آرمان‌های انقلاب شتاب بدهیم و در آن زمان امام خمینی (ره) فراتر از زمان و مکان می‌اندیشیدند و با اندیشه‌های خود پایه‌های ظلم، استبداد و طاغوت‌های زمان را به لرزه درآوردند.

رستگارپناه عنوان کرد: دشمن در آن زمان برآوردی از صلابت و تأثیرگذاری رهبر انقلاب نداشت و غافل از پیام امام در زمینه شکسته شدن حصر آبادان بود که این موضوع سبب تحولی در درون رزمندگان شده و حصر آبادان شکسته شد.

وی بیان کرد: مسئولان باید در خدمت‌رسانی صدق نیت داشته و به دور از دنیاطلبی برای رشد و پیشرفت کشور تلاش کنند چراکه مردم دریافته‌اند که با زانو زدن در برابر بیگانه و کشور‌های اروپایی مشکلات ما قابل رفع شدن نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهدا ، مدافعان حرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.