سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت:

طرح تابستانی پلیس در خراسان جنوبی آغاز شد

فرمانده انتظامی استان از آغاز طرح تابستانی پلیس در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛سردار شجاع فرمانده انتظامی استان در نشست خبری گفت:تمامی پرسنل و تجهیزات پلیس از امروز در آمادگی کامل در جاده های استان به سر می برند و بیش از 75 تیم عملیاتی به طور ویژه با 56 دستگاه دوربین سیار کنترل سرعت،جاده ها را رصد خواهند کرد.


وی با بیان اینکه 61 دستگاه دوربین ثابت نیز در محورهای استان، عبور و مرور، تخلفات و ترافیک را رصد می کنند،افزود:20 تیم نامحسوس نیز برای کنترل تخلفات رانندگی در جاده ها حضور پیدا می کنند و محورهای آسیب پذیر نیز در اولویت خواهد بود.


سردار شجاع گفت:در طرح تابستانه پلیس از ظرفیت 50 هزار نفری همیاران پلیس و پلیس های افتخاری نیز در تفرجگاهها و از ظرفیت پاسگاهها و کلانتری ها نیز برای کنترل ترافیکی مکان هایی که فاقد  پلیس راه هستند،استفاده می شود.


فرمانده انتظامی استان افزود:رانندگان ناوگان عمومی و حمل بار  نیز به صورت ویژه و به طور نامحسوس و محسوس رصد می شوند  و رصد خودروهای ناوگان عمومی از طریق  سامانه سپهتن در دستور کار خواهد بود و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.


وی اظهار کرد:شهروندان می توانند هرگونه تخلف را با سامانه پیامکی 110110 و 110120 اطلاع دهند.


سردار شجاع با اشاره به اینکه در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان بیشترین حجم ترافیک را در جاده های استان خواهیم داشت به  رانندگان و مسافران توصیه کرد با آرامش کامل و با رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی رانندگی کنند و از استفاده تلفن همراه حین رانندگی بپرهیزند.


فرمانده انتظامی استان گفت:در تابستان سال گذشته 70 نفر در جاده های مواصلاتی خراسان جنوبی جان خود را از دست دادند که بی توجهی به جلو با 46 درصد،تخطی از سرعت مطمئنه  22 درصد و انحراف و تجاوز به چپ با  10 درصد عمده دلیل این تصادفات بود.


وی افزود:از آغاز امسال نیز تاکنون 551 فقره تصادف در محورهای مواصلاتی استان اتفاق افتاده است که در این تصادفات 36 نفر جان خود را از دست دادند و 682 نفر نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.