سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضبط ۸۴ تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در خراسان رضوی

در پی اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی، ۴ واحد متخلف تعطیل و ۱۵۵ پرونده برای متخلفین تشکیل و جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه  امسال 75 تیم عملیاتی طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در مه مبارک رمضان در سراسراستان  اجرا کردند گفت : در این طرح بالغ بر 11 هزار مورد بازدید از واحد‌های مرتبط با فرآورده‌های خام دامی انجام شد که منجر به 38 مورد نمونه برداری جهت تشخیص آزمایشگاهی شده است.

احمد شریعتی افزود: در راستای تامین سلامت فرآورده‌های خام دامی مورد استفاده و سالم سازی سفره افطار و سحر، در ماه مبارک رمضان توسط اکیپ‌های نظارت بهداشتی دامپزشکی، بیش از 84 تن فرآورده خام دامی ضبط شد که 33 تن از این مقدار تا کنون معدوم شده است.

وی با قدردانی از شهروندان درخصوص گزارشات مردمی تخلفات واحد‌های متخلف در مرکز و اقصی نقاط استان گفت: وجود این گزارشات عامل موثری در ارتقای سلامت و بهداشت عمومی جامعه، زائران و مجاوران حریم ثامن الحجج (ع) است.
 
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: ین گزارشات به عنوان یکی از منابع مهم جهت برخورد با موارد تخلف درتامین امنیت غذایی جامعه محسوب می‌شود.

شریعتی کشتار غیرمجاز دام و تخلفات در تولید، عرضه و نگهداری فرآورده‌های خام دامی را مطابق ماده 688 قانون مجازات اسلامی، تهدید علیه بهداشت عمومی دانست و گفت:  دامپزشکی در جهت اجرای قانون و تامین سلامت مردم با متخلفان برخورد‌های جدی خواهد داشت.

انتهای پیام// ف. ح
 

اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی

برچسب ها: دامپزشکی ، رمضان 97
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.