سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موسوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جشنواره کودک باید جزء سه جشنواره بزرگ دنیا باشد/ نیاز به برنامه ریزی بلند مدت داریم

تهیه کننده سینما گفت:جشنواره کودک و نوجوان باید حداقل جزء سه جشنواره بزرگ دنیا باشد چرا که دارای داستان های کهن غنی هستیم.

غلامرضا موسوی تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛درباره نقاط ضعف و قوت جشنواره کودک و نوجوان گفت: جشنواره کودک و نوجوان شاید یکی از منطقی‌ترین جشنواره‌هایی است که با توجه شرایط جمهوری اسلامی می‌تواند در ایران با نگاه و رویکردی کاملا جهانی برگزار و باعث جذب فیلم‌ها و فیلمسازان معتبر دنیا شود، چون درفیلم‌های حاضر در این جشنواره کمتر با صحنه‌هایی که دچار مشکل باشد برخورد می‌کنیم واز لحاظ موضوعی و محتوایی کمتر درگیر مشکلات و اتفاقات دردسرساز می‌شویم از این رو فیلمسازان خارجی فارغ از نگاه سانسوری می‌توانند در این فستیوال شرکت کنند.

وی افزود: ما یکی از جوانترین نسل‌ها را در کشورمان داریم از این رو  به لحاظ آموزه‌های دینی و اخلاقی می‌توانیم جشنواره‌ای برگزار کنیم که برای ما ویژگی‌های فراوانی داشته باشد و به نفع سینمای ایران تمام شود.

تهیه کننده سینما ادامه داد: اتفاق مثبت دیگری که در حوزه فیلم‌های کودک و نوجوان افتاده این است که در بخش انیمیشن با بررسی تولید اولین فیلم‌ها تا به حال، رشد بسیار خوبی داشتیم و به سمتی حرکت می‌کنیم که می‌توانیم جایی در دنیا و در حوزه انیمیشن برای خودمان باز کنیم.

موسوی:«خاله قورباغه» نمونه مشهود پیشرفت در سینمای عروسکی است

موسوی ادامه داد: در بخش عروسکی نیز گام‌های رو به جلویی برداشته شده است و این پیشرفت با دیدن فیلم سینمایی عروسکی«خاله قورباغه» نسبت به قدیم کاملا مشهود است.

وی تصریح کرد: ما به لحاظ تاریخی ، داستان‌های کهن غنی داریم که به جز این و با نقاط مثبتی که بدان اشاره کردم جشنواره کودک و نوجوان باید حداقل جزء سه جشنواره بزرگ دنیا باشد.

موسوی افزود: جشنواره کودک و نوجوان با دیگر جشنواره‌های با رده‌های سنی بالا متفاوت است، چرا که هرنوع فیلمی که به کودکان و نوجوانان مربوط باشد را می‌تواند داشته باشد بدون اینکه فیلمساز، نگران ممیزی باشد و این نقطه مثبتی برای کشورمان است.

این تهیه کننده بیان کرد: در مجموع سینمای کودک و نوجوان رشد خوبی داشته چنانچه می‌تواند در جمهوری اسلامی ایران با دردسر کمتری پیش برود و اگر قرار است جشنواره آن در بخش بین الملل برگزار شود سینمای آبرومندی خواهد بود.

موسوی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم در سطح جهانی پیشرفت کرده و حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشیم نیاز به برنامه ریزی درازمدت و مدون داریم،گفت: این فستیوال نیاز به شورا و محل دائمی، تبلیغات جهانی، جذب شخصیت‌های بزرگ سینمایی دنیا و ... دارد چرا که ما پتانسیل جهانی شدن را داریم و با برنامه ریزی دراز مدت می‌توانیم به این مهم برسیم.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.