سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزش طوفان و گردوخاک ۱۰۴ نفر را در سیستان راهی بیمارستان کرد

شرایط بحرانی ناشی از وزش طوفان و گرد وخاک در دو روز گذشته در منطقه سیستان ۱۰۴ نفر را راهی بیمارستان کرد.

رضا اربابی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: ۱۰۴نفر از روز دوشنبه تا کنون به دلیل بیماری های تنفسی و قلبی ناشی از توفان گرد و خاک در مراکز درمانی منطقه سیستان بستری شدند.

اربابی افزود: این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان و گرد و خاک که از روز دوشنبه منطقه سیستان را فرا گرفته به بیمارستان ها، مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس مراجعه کردند.

وی با اشاره به شمار مراجعان به بیمارستان‌ها افزود: ۱۹ نفر از این افراد بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به خشک بودن تالاب هامون و در نتیجه بروز پدیده توفان گرد و خاک همواره مردم منطقه به دلیل مشکلات مختلف که عمده‌ترین آن‌ها تنفسی و چشمی است به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

اربابی خاطر نشان کرد: پایگاه‌های اورژانس در کنار مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها آماده ارائه خدمات به بیماران هستند.

وی اظهار داشت: هم اینک تمام جاده‌های اصلی و فرعی منطقه باز و تردد در آن‌ها با رعایت نکات ایمنی امکان پذیر است.

امروز وزش باد در سیستان  فروکش می‌کند

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: سرعت وزش باد در منطقه سیستان اکنون ۶۰ کیلومتر بر ساعت است که از امروز وزش باد در این منطقه فروکش می‌کند.

رضا آزادمنش اظهار داشت: وزش باد در برخی نقاط همراه با گرد و خاک در منطقه سیستان تا اواسط هفته آینده ادامه دارد.

وی تصریح کرد: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در این مدت در سیستان به ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت رسید که ضمن کاهش کیفیت هوا، دید افقی را در شهرستان‌های زهک و زابل به ترتیب به ۱۰۰ و ۴۰۰ متر کاهش داد.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.