سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام وزیر کشاورزی:

افزایش بهره وری آب در کشاورزی محوری ترین برنامه وزرات جهاد کشاورزی است

مهرفرد گفت:با توجه به کمبود منابع آب در کشور،محوری ترین برنامه وزرات جهاد کشاورزی افزایش بهره وری آب در کشاورزی است.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،علی اکبر مهرفرد قائم مقام وزیر کشاورزی در امور بازرگانی در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، موادغذایی با اشاره به تولید محصولات غذایی در کشور اظهار کرد: در سال گذشته ۱۲۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید شد .بسیاری از محصولات مانند گیاهان روغنی، گندم و چغندر به صورت فرآوری شده به دست مصرف کننده رسیده است.

قائم مقام وزیر کشاورزی با اشاره  به ضرورت افزایش و ارتقاء تکنولوژی در نگه داری محصولات کشاورزی  تصریح کرد:بسیاری از محصولات کشاورزی در مقطعی از سال امکان برداشت دارند و باید با بهره مندی از  تکنولوژی های روز دنیا، نگه داری و ماندگاری این محصولات را افزایش داد.

وی با اشاره به حضور ۳۵۰ شرکت خارجی در این نمایشگاه تاکید کرد:حضور ۳۵۰ شرکت بین المللی در این نمایشگاه نشان از علاقه شرکت های خارجی برای حضور در بازار ایران دارد و حامل پیامی روشن برای برخی از کشورهاست که سعی در تحریم ایران دارد.

به گفته وی؛۸۰۰ شرکت داخلی نیز در این نمایشگاه حضور دارند که باعث تبادل دانش و توسعه تجارت در کشور خواهد شد.

مهرفرد با اشاره شرایط تولید در کشور بیان کرد:با توجه به چالش های اقتصادی اخیر ، تولید کنندگان انتظار دارند شرایط برای تامین مواد اولیه،تخصیص ارز و نقل و انتقال بین بانکی فراهم شود که با توجه به وعده های رئیس جمهور و معاون اول ،امیدواریم شرایط در ادامه برای فعالیت های تولیدی تسهیل شود.

وی با اشاره به مهمترین برنامه وزرات جهاد کشاورزی بیان کرد:مهمترین و محوری ترین برنامه وزرات جهاد کشاورزی با توجه به کمبود منابع آب در کشور، افزایش بهره وری آب در کشاورزی است.

مهرفرد در پایان گفت:طی سال های گذشته راندمان آبیاری در کشور ۱۰ درصد افزایش یافته است و در تلاشیم طی برنامه ای پنج ساله سبزی و صیفی جات  مورد نیاز کشور را ،در گلخانه ها  با روش های نوین آبیاری تولید کنیم  تا در آب کشاورزی صرفه جویی مناسبی صورت بگیرد.

انتهای پیام/

تولید سبزی و صیفی جات  مورد نیاز کشور در گلخانه ها  با روش های نوین آبیاری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.