سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوبا متوقف شدن فریبکاری سیاسی آمریکا را خواستار شد

وزارت امور خارجه کوبا از آمریکا متوقف شدن فریبکاری سیاسی مربوط به آنچه از سوی دیپلمات‌های آمریکایی «حملات صوتی» در سال گذشته در هاوانا خوانده شده است، را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری شین هوا، وزارت امور خارجه کوبا از آمریکا متوقف شدن فریبکاری سیاسی مربوط به آنچه از سوی دیپلمات‌های آمریکایی «حملات صوتی» در سال گذشته در هاوانا خوانده شده است، را خواستار شد.

هیئت‌های آمریکایی و کوبایی به منظور بررسی همکاری‌های مربوط به تقویت اجرای قانون با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. مقامات کوبا در این نشست از دولت آمریکا خواستار توقف فریبکاری و دخالت‌های سیاسی مربوط به موارد پزشکی و بهداشتی شدند که نتایج آن بهانه‌ای برای اتخاذ اقدامات یکجانبه شد که فعالیت‌های دو سفارتخانه را تحت تاثیر قرار داد.

براساس گزارش‌ها و اظهارات مقامات واشنگتن بیش از ۲۰ دیپلمات آمریکایی بر اثر حملات صوتی بین نوامبر ۲۰۱۶ و اوت ۲۰۱۷ در هاوانا اسیب دیده اند.

وقوع اینگونه حوادث منجر به تعطیلی نسبی سفارت آمریکا در هاوانا و اخراج ۱۵ دیپلمات کوبایی مستقر در سفارت واشنگتن و همچنین توقف صدور روادید آمریکا در پایتخت کوبا شد.

کوبا ضمن رد کردن اتهامات آمریکا خواستار بررسی اتهامات و ارائه سند و مدرک برای اثبات ادعا‌های واشنگتن شد.

مقامات کوبا تصریح کردند پس از گذشت یک سال از روند بررسی‌ها و تحقیقات از سوی نمایندگان آمریکا و کوبا و همچنین کارشناسان دو کشور تاکنون نه دلیل و مدرک معتبر و نه هیچگونه نتیجه گیری علمی برای توجیه اقداماتی که از سوی دولت ترامپ علیه هاوانا اتخاذ شده به دست امده است.

مقامات سفارت کوبا اعلام کردند حتی وزیر امور خارجه آمریکا هم معتقد است دلایل بروز نگرانی و خسارات کارکنان سفارت آمریکا در هاوانا هنوز اثبات نشده است.

مقامات کوبا با رد کردن اتهامات آمریکا افزوند هاوانا ضمن همکاری در تعهدات خود با مقامات واشنگتن در راستای شفاف سازی شرایط کنونی، ایمنی و سلامت شهروندان خارجی و کوبایی را تضمین می‌کند.

انتهای پیام/

کوبا پایان فریبکاری در ماجرای حملات صوتی به دیپلمات‌های آمریکایی را خواستار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.