تظاهرات ده‌ها نفر در کنتیکت در اعتراض به سیاست‌های مهاجرتی ترامپ

ده‌ها نفر در اعتراض به قوانین مهاجرتی در ایالت کنتیکت و جداسازی کودکان مهاجر از خانواده‌های شان در آمریکا تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، ده‌ها نفر در اعتراض به قوانین مهاجرتی در ایالت کنتیکت و جداسازی کودکان مهاجر از خانواده‌های شان در آمریکا تظاهرات کردند.

حاضران در این تظاهرات با در دست داشتن پلاکارد و سردادن شعار و با تجمع در مقابل یک دادگاه در شهر بریجپورت اعتراض خود را به قوانین مهاجرتی ترامپ نشان دادند.

این تظاهرات در برابر دادگاهی که در آن وکلای دو کودک مهاجر در ایالت‌های بازداشت شده به دنبال حکم دادگاه برای بازگشت آن‌ها به نزد خانواده هایشان هستند، برگزار شد. جلسه دادرسی در دادگاه فدرال در شهر بریجپورت روز چهارشنبه برگزار شد.

وکلای دانشکده حقوق دانشگاه ییل و بخش خدمات حقوقی نمایندگان کودکان می‌گویند که والدین آنهابه دلیل آزار و اذیت در کشور‌های خود به دنبال پناهندگی درآمریکا هستند. آن‌ها یک دختر ۱۴ ساله از السالوادور و پسر ۹ ساله از هندوراس هستند. آن‌ها ماه گذشته از والدینشان جدا و توسط پیمانکار دولتی در شهر گروتن بازداشت شدند.

یک قاضی فدرال در بیست و ششم ماه ژوئن با صدور حکمی اعلام کرد کودکانی که از خانواده‌های خود به علت سیاست‌های مهاجرتی نامناسب دولت ترامپ جدا شده اند باید در عرض سی روز مجددا به نزد خانواده هایشان برگردند و به آن‌ها ملحق شوند.

وانسا سوارز از سازمان دهندگان این تجمع گفت: «ما در اینجا هستیم، زیرا ما برای این کودکان و آزاد سازی آن‌ها مبارزه می‌کنیم. ما اینجا هستیم، زیرا ما خواهیم دید که چگونه دولت و چگونه دادگاه با هم در این جرم همدستی و مشارکت می‌کنند. ما افرادی را داریم که سیاست‌های ترامپ را محکوم کرده اند. ما به دقت آنچه را که در حال روی دادن است، زیر نظر داریم، زیرا این برعهده ما است که تلاش کنیم که حقوق این کودکان تضمین شود. ما اینجا هستیم و می‌خواهیم که حرفمان شنیده شود. ما می‌خواهیم آن‌ها بدانند که ما با این کودکان ابراز همبستگی می‌کنیم.»

وی افزود: «ما اینجا هستیم تا این اقدام را محکوم کنیم. ما در اینجا هستیم تا به طور جدی بر آنچه بر این کودکان می‌گذرد، نظارت داشته باشیم. حداقل خانواده‌های آن‌ها این شایستگی را دارند که بدانند که چه روی می‌دهد. شما نمی‌توانید کودکان را از خانواده هایشان جدا کنید و انتظار داشته باشید که کودکان مفاهیم مرزها، مفهوم سیاست‌های مهاجرت و این سیستم مهاجرتی بسیار بد را درک کنند. چگونه می‌خواهید آن سیاست‌های مهاجرتی را به یک پسر ۹ ساله و به یک دختر ۱۴ ساله توضیح دهید؟ شما به کودکان و زمانی که از خانواده هایشان جدا شده اند، چه می‌گویید؟»

او گفت: «ما می‌خواهیم این فرزندان در کنار خانواده هایشان باشند، این چیزی است که آن‌ها شایسته آن هستند. آن‌ها با هم به اینجا آمدند، آن‌ها از مرز عبور کردند. آن‌ها با هم خواهان پناهندگی سیاسی شدند و آن‌ها حق دارند که در مقابل یک قاضی فدرال درخواست خود را مطرح کنند.»

سوارز گفت: «بچه‌های ما خوکچه‌های هندی نیستند. شما این افتضاح را ایجاد کردید، خانواده‌ها را از هم جدا کردید و نسبت به عواقب ناشی از آن نگرانی نداشتید، به اهمیت شوکی که این موضوع در جوامع ما ایجاد کرد، اهمیت نمی‌دادید. شما سعی می‌کنید راه حلی پیدا کنید که به مردم ما آسیب برساند و ما این اجازه را نخواهیم داد.»
­

انتهای پیام/

ده‌ها نفر در کنتیکت آمریکا علیه قوانین مهاجرتی تظاهرات کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار