سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم صرفه جویی در مدیریت مصرف برق

این روز‌ها قطعی برق تبدیل به چالشی جدی شده است که تحمل روز‌های گرم تابستان را نیز سخت‌تر می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛با افزایش مستمر دما و پایداری هوای گرم در طی روز‌های اخیر در استان آذربایجان غربی مشکلات قطعی برق به وجود آمده است.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: باتوجه به اینکه استان آذربایجان غربی دارای بیش از یک میلیون و دویست هزار مشترک برق است با ده درصد صرفه جویی در مصرف برق می‌توان از خاموشی‌های پی در پی و قطعی برق جلوگیری کرد.
 
حسن بگلو با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور است افزود: حدود ۱/۶ درصد از مشترکین برق استان اختصاص به بخش کشاورزی دارد که مشترکین بخش کشاورزی می‌توانند با موکول کردن مصرف برق خود به ساعات غیر پیک و باصرفه جویی اندک، سهم عمده‌ای در کمک به صنعت برق و اقتصاد جامعه داشته باشند.
 
وی همچین مشترکین خانگی مصرف برق را نیز جزء بخش عمده‌ی مصرف برق استان نام برد و گفت: مشترکین خانگی نیز می‌توانند با استفاده‌های کولر‌های آبی و کم مصرف و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف برق، از قطعی و خاموشی برق جلوگیری کنند.
 
در فصل تابستان عمده‌ی مصرف برق در بخش خانگی و کشاورزی است که می‌توان با اصلاح الگوی مصرف برق و استفاده از وسایل برقی استاندارد به خصوص در ساعات ۱۲ الی ۱۶ روز و ۱۹ الی ۲۳ شب ساعات اوج مصرف برق را به خوبی مدیریت کرد.
 
برق یکی از مهم‌ترین انرژی‌های پاک است که اقتصاد و رفاه هر جامعه‌ای را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
 
انتهای پیام/م
 

قطعی برق در ارومیه

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، برق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.