سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پویش مردمی حفاظت از درختان شهر

پویش مردمی "سهم من در حفظ درختان کهنسال شهر"، طرحی است که به وسیله آن از عموم شهروندان دعوت می‌شود، با شناسایی و معرفی درختان کهن در حفظ و نگهداری از این سرمایه‌ها سهمی داشته باشند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اظهارکرد: پویش مردمی "سهم من در حفظ درختان کهنسال شهر"، طرحی است که به وسیله آن از عموم شهروندان دعوت می‌شود، با شناسایی و معرفی درختان کهن در حفظ و نگهداری از این سرمایه‌ها سهمی داشته باشند.

فروغ مرتضایی نژاد افزود: خصوصیات درختان کهنسالی که شامل این طرح می‌شود، درختانی زنده و سالم با سن بالای ۷۰ سال و یا محیط دور تنه بیش از۷۰ سانتی‌متر است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه به شهروندان فعال در این طرح، پس از اعلام نظر کارشناسان سازمان پارک‌ها و فضای سبز  جوایزی اهداء می‌شود، گفت: شهروندان می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۳۷، تلفن پاسخگوی ۲۴ ساعته ۳۲۶۷۰۷۰۶ و یا ارسال کد پنج به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۰۱۷۱۷ در این پویش شرکت کنند.

وی افزود: ارزش و اهمیت درختان بر هیچ کس پوشیده نیست، زیرا اگر درختان از فضای شهری حذف شوند علاوه برکاهش منابع تصفیه هوا، فضای بصری، زیبایی شهر و تلطیف هوا نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه حفظ و نگهداری درختان به ویژه درختان تنومند وکهنسال شهر یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت سازمان پارک‌ها و فضای سبز است، گفت: این درختان، میراث کهن شهر هستند و برای حفظ و نگهداری این گنجینه‌های ارزشمند همت و عزم همه شهروندان بیش از پیش احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: بیشتر درختان کهنسال درمحله های قدیمی شهر، حاشیه مادی‌ها و کنار بستر رودخانه کاشته شده که در حال حاضر با خشکی رودخانه و کاهش منابع آبی، این میراث ارزشمند در معرض خطر خشک شدن قرار گرفته‌اند.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.