سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالانه ۱۵۰ یافته در سازمان تحقیقات کشاورزی عرضه می‌شود

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: سالانه به طور متوسط ۱۵۰ یافته جدید قابل ترویج در حوزه‌های مختلف کشاورزی، باغی، زراعی، شیلات و منابع طبیعی تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، رسول زارع روز یکشنبه در حاشیه نخستین جشنواره ملی روز مزرعه در مشهد گفت: ایران پارسال از نظر تولید مستندات و پژوهش علمی رتبه ۱۶ جهان و دوم منطقه بعد از کشور ترکیه را داشت.

وی با بیان اینکه از نظر رتبه نوآوری جایگاه خوبی نداشته و در رده ۷۵ هستیم، افزود: بودجه‌های پژوهشی ما در مقایسه با کشور‌های پیشرو قابل مقایسه نیست باید تلاش کنیم فاصله میان رتبه پژوهشی و نوآوری را کاهش دهیم.

زارع گفت: در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی توجه خاصی به این موضوع شده است. دست کم در ۲ سال اخیر به برونداد پروژه‌ها توجه می‌کنیم و از همان ابتدا ویژگی‌های عملیاتی طرح‌ها و میزان نفع آن‌ها برای بهره بردار مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: منابع انسانی و ارتباطات علمی هم مهم است. یک پژوهشگر به طور مرتب به ارتباط با دیگر پژوهشگران داخل و خارج کشور نیاز دارد تا در دوره‌های آموزشی، کارگاه‌ها و همایش‌های بین المللی شرکت کند. این ارتباطات در ۲ سال اخیر بیشتر شده، اما هنوز فاصله با کشور‌های پیشرو زیاد است.

نخستین جشنواره ملی روز مزرعه که امروز در مشهد آغاز شده تا ۲۶ تیرماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ز

۱۵۰ یافته در سازمان تحقیقات کشاورزی عرضه می‌شود

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.