سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی دستگاه های استان کرمانشاه در روز عید قربان

دستگاه های اجرایی استان کرمانشاه برای ذبح بهداشتی دام در استان کرمانشاه آمادگی لازم را دارند .

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  رحیمی معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: جهت سهولت تهیه دام زنده، مراکز عرضه دام در سطح شهر کرمانشاه در آستانه عید سعید قربان مشخص شدند .

وی گفت : در منطقه یک بلوار گلریزان جنب پارک گلریزان، منطقه دودولت آباد ابتدای شهرک مهدیه، منطقه سه میدان شهدا، منطقه چهار کمربندی بلوار مهتاب ، منطقه پنج بلوار نماز و میدان ظفر ، منطقه شش میدان رسالت وکمربندی غربی ۵۶ متری علوم پزشکی،منطقه هفت بلوار طاقبستان کوچه۱۳۴ و منطقه هشت میدان پردیس، کمربندی غربی نرسیده به پارک رفتگر است .

وی افزود : ذبح رایگان دام در کشتارگاه بیستون  از ساعت 7 صبح تا 13 ظهر با حضور کارشناسان دامپزشکی و ناظر ذبح شرعی کار قربانی دام‌ها را بصورت رایگان انجام می شود .

بیگلری رئیس کارگروه سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گفت: بهترین توصیه بهداشتی برای جلوگیری از بیماری های مشترک دام و انسان این است که گوشت مورد نیاز توسط مردم از مراکز مجاز یا کشتارگاه های دارای مرحله پیش سرد مورد تائید سازمان دامپزشکی تهیه شود و در غیر این صورت گوشت مصرفی باید به مدت 24 ساعت در دمای صفر تا چهاردرجه یخچال نگهداری شود تا میکروبهای احتمالی موجود در آن از بین بروند.

وی گفت: کسانی که به هر نحوی در تماس با دام هستند باید از وسائل حفاظت فردی مناسب شامل دستکش، چکمه، عینک و گان استفاده کنند و از خرید گوشت های بین جاده ای که از سلامت آنان هیچ اطمینانی در دست نیست خودداری به عمل آورند.

وی افزود: توسط شهرداری و سازمان دامپزشکی تعدادی اماکن مشخص جهت تهیه گوشت مصرفی تعیین شده که طبق ضوابط بهداشتی اقدام به ارائه خدمات به شهروندان می کند.

پرور مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : ذبح رایگان دام در روز عید قربان درب منزل و در کشتارگاه‌های کرمانشاه انجام می شود .

وی گفت : تمام تدابیربرای تامین دام و ذبح و استحصال لاشه ها تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه شده و  ۵۳ اکیپ ثابت و سیار متشکل از ناظرین بهداشتی و روحانیون برای خدمت رسانی به مردم آماده هستند .

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: در تمام نقاطی که شهرداران تعیین کرده اند اکیپ ثابت خدمت‌رسان دامپزشکی مستقر است که علاوه بر تامین دام، معاینه دام‌ها در این اماکن انجام و دام بهداشتی عرضه می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

تدابیر بهداشتی اندیشیده شده در روز عید قربان

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.