سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانه‌های تاریخی روستای ریاب گناباد در یک قدمی ثبت آثار ملی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد گفت: با بررسی‌های صورت گرفته برای شناسایی تک بنا‌های روستای ریاب، مستند سازی ۹ بنای تاریخی در بافت باارزش این روستا انجام شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛علیرضا شناسایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد افزود: شناسایی و مستند سازی خانه‌های تاریخی به عنوان یک میراث تمدنی برای ما از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی با بیان اینکه فعالیت پژوهشی و تحقیقات میدانی از شش ماه قبل آغاز شد گفت: اطلاعات کاملی از بافت تاریخی ریاب و خانه‌های تاریخی آن شامل تاریخچه، دوره‌های ساخت، ویژگی‌های اثر، پلان ها، آسیب شناسی و ... تهیه گردید.

شناسایی تصریح کرد: از اهداف این پروژه ثبت این بنا‌ها در فهرست آثار ملی ایران است و با رضایت کتبی مالکین، اخذ و پرونده به شورای ثبت استان ارسال گردیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد افزود: تاکنون ۱۳ اثر تاریخی و معنوی ریاب در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است که ۴ مورد آن خانه‌های تاریخی می‌باشد.

گفتنی است روستای ریاب در فاصله ۴ کیلومتری جنوب گناباد به عنوان یکی از روستا‌های هدف گردشگری ایران دارای بافت باارزش روستایی می‌باشد و با داشتن ۴ اقامتگاه بومگردی یکی از روستا‌های گردشگرپذیر است.

انتهای پیام//ح. ص.
 


مستندسازی  ۹ خانه تاریخی در روستای ریاب گناباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.