سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بدهکاری ۷۴ میلیارد تومانی دستگاه‌های دولتی به شهرداری کاشان

شهردار کاشان از بدهکاری ۷۴ میلیارد تومانی دستگاه‌های دولتی به شهرداری کاشان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید ابریشمی راد، شهردار کاشان در دیدار شهرداران منطقه کاشان با معاون عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت: شهرداری کاشان از سال 86حدود 6میلیارد و 800 میلیون تومان به دارایی و از 20سال پیش 16میلیارد و  200میلیون تومان به بیمه بدهکار است در حالی که دستگاه های دولتی به شهرداری کاشان 74 میلیارد تومان بدهکار هستند.

وی با تاکید بر تعهدات دولت به اتوبوسرانی به میزان 11 میلیارد تومان به اتوبوسرانی کاشان افزود:برای تصفیه این بدهی ها مقرر بود اوراق مشارکت داده شود در حالی که تنها 200میلیارد تومان اوراق مشارکت به سررسید سال 99 به استان اصفهان تخصیص یافته است.

سازمان های شهرداری کاشان کد اقتصادی ندارند

به گفته وی،در حال حاضر سازمان های شهرداری کاشان کد اقتصادی ندارند، دارایی، دفاتر آنها را قبول نمی کند و هیچ کس به داد شهرداری ها نمی رسد.

شهردار کاشان با تاکید بر اینکه عبارت منابع پایدارِ درآمدی یک عبارت نخ نما شده است گفت: دیوان عدالت اداری در سال گذشته حد اقل سه منبع درآمدی شهرداری ها را گرفت در صورتی که در شهر هر جایی که نهادهای حاکمیتی کم می آورند شهرداری ها جای آنها را پر می کنند، ورزش، فرهنگ، آموزش پرورش و سایر نهادها را شهرداری ها پوشش می دهند، شهرداری ها هم یعنی مردم، پس عملا همه چیز بر دوش مردم است.

ابریشمی راد، در ادامه با اشاره به اینکه دو میلیون تن در سال تولید قیر نفت جی و 5 میلیون نفر جمعیت شهرنشین استان اصفهان است، پیشنهاد داد: اگر سرانه 20کیلوگرم برای هر نفر در نظر بگیریم حاصل 100هزار تن می شود، که معادل 5درصد تولید است و می تواند برای بخشی از بدهی های دولت به شهرداری ها اختصاص یابد.

منطقه بزرگ کاشان تمدنی متعلق به همه ایران است

وی با بیان اینکه منطقه بزرگ کاشان تمدنی است که به همه ایران تعلق دارد، اظهار کرد: مردمِ این خطه سال‌ها پیش ازاین که حاکمیتی وجود داشته باشد و اداره امور به دست نهادهای حاکمیتی باشد خودشان تمام فعالیت‌های شهری و اجتماعی را انجام میدادند.

ابریشمی راد، بااشاره به اینکه وقتی دولت ها به وجود می آیند باید سیاست گذاری، هدایت و حمایت را انجام می دهند، گفت: ما از دولت چیزی نمی خواهیم و فقط خواستاریم که دولت این سه نقش را به خوبی بازی کند و کار خودش را انجام دهداما تصور من این است که حاکمیت به دلیل عدم شناخت درست از شهرداری ها سیاست گذاری مشخصی را برای اداره شهرها توسط شهرداری ها ندارد.

شهردار کاشان نارضایتی عمومی در این برهه از زمان را بی سابقه برشمرد و افزود:امروزه شاید شهرداری ها، نهاد دولتی نباشند اما در نگاه مردم شهرداری ها یک نهاد دولتی قلمداد می شوند و بیشترین تاثیر را در جلب رضایت عمومی دارند.

ابریشمی راد به تعامل دولت و شهرداری ها اشاره و تصریح کرد: دولتی که خود میلیاردها تومان به شهرداری ها بدهکار است چرا از این نهاد مطالبه‌گری می‌کند در حالی‌که انسجام و همدلی یکی از موثر ترین راهکارهای برون رفت از این شرایط سخت است.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.