سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشگیری از پدیده زمین خواری و تصرف عدوانی در دستور کار دادستانی کرمانشاه

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت : در جهت حفظ حقوق عامه و حقوق بیت المال برنامه پیشگیری از پدیده زمین خواری و تصرف عدوانی در دستور کار دادستانی کرمانشاه قرار گرفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت : صیانت از عرصه‌های طبیعی و اراضی ملی فریضه‌ای برای آحاد مردم است، چرا که تصرف غاصبانه حرام و موجب ضمان است.

وی افزود: در این راستا اقدامات موثری صورت گرفته که از جمله می‌توان به اعاده ۱۳۰ هکتار از اراضی ملی در محدوده روستای حاجی عزیز در اجرای تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور اشاره کرد.

صادقی توضیح داد: این اراضی بدون تنش و خسارت جانی و مالی به وسیله حصارکشی، خط نسق و نصب تابلو‌های اعلان تعیین حدود و رفع تصرف شد.

وی تصریح کرد: دستورات قضایی و عملیات ویژه و ضربتی ضابطین قضایی علیه افراد سودجو و زمین خوار به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

دادستان کرمانشاه همچنین تاکید کرد: دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه ضمن رصد امور اقصی نقاط استان برخورد با این جرایم را در دستور کار خود قرار داده و با متخلفین برخورد قانونی و قاطعانه خواهد کرد و تحت هیچ شرایطی اجازه جولان به زمین خواران و متعرضین به محیط زیست و منابع طبیعی را نخواهد داد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه تاکید کرد: منابع طبیعی و اراضی ملی سرمایه نسل‌های آینده ملت‌ها قلمداد می‌شود و حفظ، توسعه و بهره برداری از آن‌ها براساس اصول و قواعدی است که از طرف شارع مقدس وضع شده و با ایجاد ضرورت ما را مکلف به رعایت آن نموده و ترک آن از محرمات است.

مدعی العموم کرمانشاه خاطرنشان کرد: ارزش و اهمیت منابع طبیعی و اراضی ملی ضرورت حفظ و نگهداری آن را دوچندان می‌کند و فرهنگ سازی راهکاری مناسب برای حفاظت از این عرصه‌های ملی است .

 

 

انتهای پیام/د

صیانت از عرصه‌های طبیعی و اراضی ملی فریضه‌ای برای آحاد مردم

 

برچسب ها: دادستان ، دادگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.