سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از 40 هزار هکتار از اراضی فامنین زیرکشت غلات

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین گفت: 46 هزار و 700 هکتار از اراضی شهرستان فامنین زیر کشت غلات رفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،جعفر کاویانی‌دلشاد ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با اشاره به پایان کار کشت گندم و جو در مزارع فامنین افزود: 46 هزار و 700 هکتار از اراضی فامنین زیر کشت غلات رفته که از این میزان، 4 هزار هکتار زیرکشت گندم آبی و 35 هزار و 200 هکتار هم زیرکشت گندم دیم رفته است.

وی ادامه داد: کشت جو دیم در سطح 4 هزار هکتار و جو آبی در سطح 3 هزار و 500 هکتار انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین اظهار داشت: فامنین با میانگین بلندمدت بارش حدود 259 میلیمتر از شهرستان‌هایی است که از حیث منابع آبی وضعیت مناسبی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: به لطف خدا در سال زراعی گذشته 352 میلیمتر بارندگی در شهرستان انجام شد که عمده بارش در فصل بهار بوده است.

کاویانی‌دلشاد بیان کرد: این موضوع موجب شد محصولات با عملکرد کمی و کیفی بالا برداشت شود و برای بهره‌وری بهتر از آب بخش اعظم توجهات در راستای اجرای کشت‌های کم آب‌بر نظیر کلزاست.

وی گفت: امسال نیز با توجه به پیش‌بینی‌ هواشناسی و بارش‌های نرمال پیش رو امیدواریم برداشت 60 هزار تن گندم و 20 هزار تن محصول جو از مزارع شهرستان را شاهد باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین خاطرنشان کرد: متوسط عملکرد گندم و جو آبی در هر هکتار 4.5 تن و در مزارع دیم نیز 1.5 تن برآورد می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: کشت گندم در سال جاری با مصرف نزدیک به 800 تن انواع بذور اصلاح شده و کشت جو با مصرف 80 تن انواع بذور اصلاح شده و توزیع یک‌هزار و 560 تن انواع کود پایه پایان پذیرفت.

کاویانی‌دلشاد با بیان اینکه در سال زراعی گذشته به دلیل بارندگی‌های فصل بهار شاهد افزایش تولید بودیم، افزود: امسال سطح کشت غلات 10 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ج

 

بیش از46هزار هکتار از اراضی شهرستان فامنین زیر کشت غلات

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.