تولید 800 هزار تن گندم در شهرستان بهار

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار از تولید 800 هزار تن گندم در این شهرستان خبر داد.

تولید 800 هزار تن گندم در شهرستان بهاربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، هوشنگ کرمی، مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار به آغاز کشت گندم و جو از اوایل مهرماه در این شهرستان اشاره کرد و افزود: براساس برنامه 4500 هکتار جو آبی و 8000 هکتار جو دیم در مزارع بهار کشت می‌شود، عنوان کرد: مشکل حمل‌ و نقل کود حل شده و کود و بذر یارانه‌دار به کشاورزان تحویل داده شده است.

وی خاطرنشان کرد:در سالجاری 800 هزار تن گندم در شهرستان بهار تولید شد که از این میزان 40 هزار تن در شهرستان و مابقی در سایر شهرستان‌ها خریداری شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار با اشاره به اینکه سال زراعی گذشته 35 هزار هکتار گندم دیم و 13 هکتار جو  دیم در این شهرستان کشت شده بود، افزود: عملکرد تولید گندم در سالجاری نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش داشت به طوریکه 800 هزار تن گندم و 40 هزار تن جو در بهار تولید شد.

کرمی خاطرنشان کرد: 250 هزار تن سیب‌زمینی در این شهرستان تولید شده است.

وی بیان کرد: 5800 هکتار سیب‌زمینی در شهرستان بهار کشت شده بود که بیش از 5 هزار هکتار تابستانه و 600 هکتار آن پاییزه بوده است.

مدیر جهادکشاورزی بهار از برداشت سیب‌زمینی پاییزه در استان خبر داد و گفت: صادرات سیب‌زمینی در حال حاضر انجام می‌گیرد و تصمیم‌گیری درباره ممنوعیت و یا محدودیت صادرات برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

انتهای پیام/ب

آغاز کشت گندم و دیم در بهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.