سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نرم افزار جامع بانک اطلاعات مجرمان در کل کشور راه اندازی خواهد شد

معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت:مرکز آمار و فن آوری اطلاعات قوه قضاییه در حال تهیه نرم افزارجامع بانک اطلاعات مجرمان است و به زودی در کل کشور راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمید خالقی معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان کرمان در نشست مشترک با مدیرکل سیاسی امنیتی استانداری و جمعی از فرماندهان انتظامی استان کرمان گفت : کمیته ی نظارت و بررسی آمار، به منظور هماهنگی بیشترآمارهای اعلام شده از سوی 3 مجموعه دادگستری ، استانداری و نیروی انتظامی تشکیل شده است.

این مقام قضائی افزود :با توجه به هماهنگ نبودن آمار های اعلام شده از سوی 3 مجموعه دادگستری ، استانداری و نیروی انتظامی در زمینه های مختلف ازجمله کشفیات ، قتل ، سرقت ، طلاق و ... کمیته ای جهت بررسی این آمارها تشکیل شد.

وی با اعلام اینکه هدف از تشکیل این کمیته افزایش هماهنگی آمار های اعلام شده است، گفت : در مجموع می توان گفت این اختلافات اندک آماری، درست است چراکه بررسی آمارها در هر سازمان متفاوت است و در نهایت مشاهده می کنیم آمارها یکی است فقط متفاوت بررسی و بیان شده است.

این مقام قضائی افزود : در جلسه ای که بین این 3 مجموعه به میزبانی دادگستری استان کرمان برگزار شد تصویب شد که اطلاعات هر مجموعه به مجموعه دیگر ارسال شود تا هرجا مغایرتی وجود دارد برطرف شود.

معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت :در حال حاظر استعلام بین سیستم قضایی و نیروی انتظامی مکانیزه نیست اما به زودی این ارتباط برقرار خواهد شد.

وی افزود : سیستم قضایی در راستای تکریم ارباب رجوع اقدام به راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک نموده است که صرفه جویی در وقت ، کاهش اطاله دادرسی و ثبت دقیق آمار ها را به ارمغان داشته است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر دادگستری استان کرمان با نهادها و سازمان های مختلفی از جمله ادارات ثبت احوال، ثبت اسنادواملاک، پزشکی قانونی ،زندان وسراسر حوزه های قضائی استان ارتباط مکانیزه دارد گفت : این ارتباط و یکپارچه سازی اطلاعات در سازمان های مختلف باید صورت گیرد چراکه برنامه ریزی ها بر اساس آمارها صورت می گیرد و هرچه این آمارها دقیق تر باشد برنامه ها بهتر اجرا می شود.


انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.