سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برتری جنگنده روسی سوخو-۵۷ در مقایسه با نمونه‌های مشابه غربی

جنگنده جدید نسل پنجم سوخو-۵۷ روسیه که قرار است تا سال ۲۰۱۹ در نیروی هوای این کشور بکار گرفته شود، قابلیت عملکردی بالاتری نسبت به انواع جنگنده‌های آمریکایی دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه قرار است جنگنده جدید نسل پنجم سوخو-57 را تا سال آینده به نیروی هوایی خود تحویل دهد. این جنگنده نسبت به جنگنده‌های آمریکایی اف-35 و اف-22 برتری عملکردی قابل توجهی دارد. سوخو-57 قرار است جایگزین جنگنده سوخو-27 شود که در دهه‌های پایانی پیش از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی توسعه یافته بود.

میخائیل استریلتز، رئیس شرکت روسی «یونایتد ایرکرفت کورپوریشن» در مصاحبه‌ای به مهمترین و قدرتمندترین ویژگی نسل پنجم جنگنده سوخو-57 در مقایسه با جنگنده‌های آمریکایی اف-22 و اف-35 پرداخت. بنا به گفته استریلتز، جنگنده اف-22 فاقد قابلیت حمله به اهداف زمینی است در حالی سوخو 57 این توانایی را دارد. اف-22 در ابتدا به عنوان یک جت با برتری هوایی طراحی شد درحالیکه جنگنده نسل پنجم سوخو-57 از همان ابتدا به عنوان یک هواپیمای چند منظوره طراحی شده است. 

همچنین رئیس شرکت روسی «یونایتد ایرکرفت کورپوریشن» با مقایسه قابلیت‌های جنگنده اف-35 و سوخو-57 بر قدرت مانوردهی و سرعت جنگنده سوخو-57 تاکید کرد. او همچنین یادآور شد جنگنده‌های اف-35 و اف-22 در ارتباط با انجام وظایف مختلف حمله‌ قابلیت کمتری نسبت به سوخو-57 دارند.

تولید جنگنده نسل پنجم سوخو-57 با قابلیت پنهانکاری از اوایل سال 2001 آغاز شد و در ژانویه سال 2010 با یک پرواز نمایشی رونمایی شد. قرار است این جنگنده از سال 2019 در نیروی هوایی روسیه بکار گرفته شود. همچنین مدل‌های دیگری از جنگنده سوخو-57 روسیه با موتورهای پیشرفته‌تر تا سال 2025 در نیروی هوای روسیه بکار گرفته می‌شود. نیروی هوایی روسیه قصد دارد اولین مجموعه از 12 جنگنده سوخو-57 را در سال 2019 در اختیار بگیرد.

پیشترمقامات نظامی روسیه اعلام کردند جدیدترین جنگنده نسل پنجم «تی-50» این کشور که به سوخو-57 معروف است، هر هدف زمینی یا هوایی دشمن را در کمتر از 90 ثانیه منهدم می‌کند. این جنگنده چندمنظوره از دو موتور قدرتمند برخوردار بوده و به واسطه سیستم آویونیک و رادارگریزی امکان برتری هوایی در جنگ‌ها را فراهم می‌کند. صندلی های پرتاب شونده آن نیز از قابلیت لازم برای حفاظت از خلبان در هر ارتفاعی برخوردارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سارا
۰۰:۵۶ ۲۴ تير ۱۴۰۲
هرگز روسیه نمی تونه در مقابل اف 22 کاری بکنه ... پروژه اف 22 فوق العاده و محرمانه است ... اف 22 زمینه ساز جنگنده پیشرفته NGAD هست ...