سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر اقتصاد خبر داد؛

آمادگی برزیل برای توسعه روابط اقتصادی با ایران

دژپسند با اشاره به آمادگی برزیل برای گسترش روابط اقتصادی با ایران گفت: قرار شد دو بانک تخصصی در دو کشور با یکدیگر فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست مشترک با فرناندو کولور دیفلو، رئیس جمهور اسبق برزیل و کمیسیون روابط خارجی و دفاع ملی این کشور اظهار کرد: حضور گسترده مردم حکومت را تقویت می کند و زمینه مشارکت را افزایش خواهد داد.

وی افزود: انتخابات از بهترین حضور مردم در تغییر سرنوشت است و پارلمان نماد خوبی برای تعامل دو کشور است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: دو کشور روابط تاریخی خوبی دارند که امیدواریم از این فرصت برای تحقق روابط استفاده شود.

دژپسند در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان درباره خط اعتباری برزیل به ایران گفت: در حال حاضر خط اعتباری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی با برنامه ریزی‌های لازم تایید و مورد استقبال قرار گرفت.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تحریم سوئیفت و مشکلات ارتباط با بانک ها تصریح کرد: برزیل خود بانکی را برای تبادلات تجاری و اعطای خط اعتباری تخصیص داده است و قرار شد دو بانک تخصصی در این باره فعالیت کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: برزیل از برقراری پیمان های دو جانبه پولی با ایران استقبال کرده و قرار است مراحل نهایی انجام این کار توسط کمیسیون روابط خارجه انجام شود.

دژپسند در پایان تصریح کرد: هر دو کشور برای برقراری تبادلات و بیشتر شدن ارتباطات مالی انگیزه های قوی دارند.

 در ادامه رئیس جمهور اسبق برزیل به خط اعتباری برزیل به ایران اشاره کرده و گفت: این خط اعتباری توسط کمیسیون روابط خارجه دو کشور تایید و از طریق مقامات به امضا رسیده است.

وی افزود: در نظر داریم تا بانک توسعه تجارت برزیل را برای انتقال پول به ایران انتخاب کنیم.

فرناندو کولور دیفلو گفت: در جلسه کمیسیون روابط خارجه دو کشور که در ماه مارس برگزار خواهد شد به دو موضوع پیمان دو جانبه پولی و همچنین اولویت های اعطای اعتبار به ایران خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.