به همت تلاشگران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)؛

عملیات ساخت فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس پایان ‌یافت

با نصب برج تقطیر 700 تنی پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس، عملیات ساخت فاز سوم این پالایشگاه پایان ‌یافت.

عملیات ساخت فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس پایان ‌یافتبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، برج تقطیر 700 تنی فاز سوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس با ارتفاع 69 متر و به قطر 11 متر به شیوه نامتعارف تاندوم‌لیفت نامتقارن و با استفاده همزمان از سه جرثقیل 1250، 700 و 600 تنی با موفقیت نصب شد.

این سطح از نصب برج‌های تقطیر در این پالایشگاه برای سومین بار توسط جهادگران مدیریت نصب تجهیزات سنگین گروه تخصصی نوح (ع) انجام شد که در شرایط تحریم، امری خطیر و جهادی محسوب می‌شود.

با نصب این برج، عملیات ساخت فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس پایان ‌یافت و با راه‌اندازی آن، تولید بنزین روزانه 12 میلیون لیتر افزایش یافته و از 24 میلیون لیتر در روز به 36 میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

 پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس نخستین پالایشگاه طراحی‌شده بر اساس خوراک میعانات گازی کشور با ظرفیت پالایش ۳۶۰ هزار بشکه در روز در قالب سه فاز 120 هزار بشکه‌ای با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت در 25 کیلومتری غرب بندرعباس در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در حال احداث می‌باشد و فاز اول و دوم آن به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: نفت ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار