سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برقراری امنیت پرواز برای پرندگان مهاجر زمستان گذران در فریدونکنار و بابلسر +تصاویر

محیط بانان مازندران با عملیات ضربتی در منطقه فریدونکنار و بابلسر امنیت پرواز را با جمع آوری ۶۰۰ رشته دام هوایی غیر مجاز برای پرندگان مهاجر زمستان گذران فراهم کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد، در راستای اجرای دستورات قضایی مبنی بر جمع آوری دام‌های هوایی صیدپرندگان مهاجر درمناطق فریدونکنار، سرخرود وبابلسر، مأمورین یگان حفاظت محیط زیست استان با همکاری نیروی انتظامی عملیات گسترده‌ای درمناطق فریدونکنار و رودبست بابلسر انجام وموفق شدند، بیش از ۶۰۰ رشته دام و تور هوایی غیرمجاز را تخریب و جمع آوری کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی محیط زیست استان ،  به دلیل غیرمجازبودن نصب دام‌های هوایی، جمع آوری آن با هدف پیشگیری از ارتکاب جرایم شکار و صید وکشتار بیرحمانه پرندگان وحشی مهاجر و بومی، دراین مناطق و دیگر مناطق مشابه، این عملیات کماکان ادامه خواهد داشت.

دام هوایی جزو ادوات غیرمجازصید محسوب شده و استفاده از آن جهت صیدپرندگان ازجمله روش‌های غیرمجاز، ممنوع ومشمول مجازات کیفری است از اینرو با عوامل صید، عرضه وفروش با استفاده ازاین ادوات وفق مقررات برخورد خواهد شد.

 

 

پرندگان زمستان گذران از اوایل مهرماه امسال برای فرار از سرمای زمستان روسیه، قزاقستان و آذربایجان به این تالاب‌ها در مازندران مهاجرت می‌کنند.

غاز، اردک، اردک بلوطی، اردک نوک پهن، خوتکا، گیرال، حواصیل و باکلان از جمله پرندگانی هستند که هر ساله تالاب فریدونکنار را برای زمستان گذرانی انتخاب می‌کنند.

تالاب بین المللی فریدونکنار ۳۷۵ هکتار وسعت دارد که بعنوان یکی از تالاب‌های ثبت شده در کنوانسیون بین المللی رامسر به شمار می‌رود.

مهاجرت پرندگان به پناهگاه‌های حیات وحش مازندران به خصوص به تالاب بین المللی میانکاله و تالاب فریدونکنار هرساله در فصول سرد سال انجام می‌شود و سالانه افزون بر یک میلیون و ‎ ۵۰۰ هزار قطعه پرنده تالاب‌های مازندران را برای زمستان گذرانی انتخاب می‌کنند.


انتهای پیام/ا

جمع آوری دام‌های غیر مجاز پرندگان در دو شهر مازندران

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.