برداشت ۱۷۰ هزارتنی پرتقال تاکنون در مازندران

۱۷۰ هزار تن پرتقال از اول آبان تاکنون از باغ‌های مازندران برداشت شد.

مولایی معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت:برداشت پرتقال در مازندران از اوایل آبان شروع وتا اواخر دی ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این محصول به تمام نقاط کشور صادر می‌شود، افزود: پیش بینی می‌شود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن پرتقال برداشت شود.

مولایی گفت:سطح زیر کشت پرتقال در مازندران ۸۵ هزار هکتار است.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران افزود: در حال حاضر هر کیلوگرم نارنگی از باغداران مازندرانی ۲ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود.

عبدالرحمان زاغی مدیر حفظ نباتات اداره کل جهاد کشاورزی مازندران نیز  به ردیابی مگس میوه در ۶۵ هزار هکتار از باغ‌های مرکبات استان اشاره کرد و گفت: تاکنون در ۳ هزار هکتار از باغ‌های مرکبات طعمه پاشی و ۱۵۰ هکتار مبارزه به صورت شکار انبوه انجام شد.

وی افزود: هم اکنون حدود ۳ هزار هکتار از باغ‌های نارنگی استان که تحت استرس مگس مدیترانه‌ای قرار داشت که خوشبختانه قسمت زیادی از باغ‌های نارنگی‌ها چیده شده است و نگرانی از این بابت متوجه باغداران نیست.

زاغی گفت: انشو، پیج، کلمانتین، یافا و یونسی از انواع نارنگی‌هایی است که برداشت نوع زودرس آن‌ها از اواخر شهریور آغاز شد و هم اکنون نیز زمان برداشت رقم دیررس آغاز شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: برداشت گونه‌های مختلف پرتقال در مازندران هم از نیمه آبان آغاز می‌شود و در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوائی تا اواخر دی ادامه می‌یابد.

سطح باغ‌های مرکبات مازندران ۱۱۱ هزار هکتار است.

انتهای پیام/آ

برداشت پرتقال در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار