سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمدخبر داد

خالی از سکنه شدن بیش از یک چهارم روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

بیش از یک چهارم روستا‌های استان کهگیلویه و بویراحمد خالی از سکنه شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ، مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مجموع دو هزار و ۲۳۲ روستای استان، هزار و ۶۴۳ روستا دارای سکنه و ۵۸۹ روستا خالی از سکنه و متروکه هستند.

سید خدادوست موسوی افزود:دولت برای برخی از این روستا‌ها با هزینه‌های زیاد زیرساخت‌هایی مانند آب لوله کشی، برق، مدرسه و سایر خدمات ایجاد کرده و حالا بی استفاده مانده و مستهلک می‌شوند.
وی گفت: از مجموع روستا‌های دارای سکنه استان ۶۰۱ روستا دارای دهیاری است که بیشتر این روستا‌ها بالای ۳۰ خانوار جمعیت دارند.
موسوی تعداد روستا‌های زیر ۲۰ خانوار درکهگیلویه و بویراحمد را ۹۳۲ روستای برشمرد واضافه کرد: حدود ۷۴ درصد روستا‌های استان از آب شرب سالم برخوردارند.
وی از آبرسانی به ۲۲۵ روستای استان کهگیلویه و بویراحمد با تانکر‌های سیار خبرداد و گفت: یکهزار و ۴۷۹ روستا دارای تاسیسات آبرسانی هستند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری افزود: یکهزار و ۷۵۳ روستای استان دارای برق و ۶۱۳ روستا هم از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.
موسوی اضافه کرد:همه روستا‌های استان به جز روستا‌های " نسه کوه در دهستان زیلایی و سرتنگ لیراب دربخش دیشموک جاده ارتباطی دارند.

 انتهای پیام/غ

خالی شدن روستاهای کهگیلویه وبویراحمد

برچسب ها: روستا ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.