مدیر عامل آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد:

خارج شدن بیش از 100 حقله چاه کشاورزی از مدار در دشت امامزاده جعفر

مدیر عامل آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد گفت:با اجرای طرح پمپاژ کشاورزی ماهور باشت بیش از 100 حقله چاه کشاورزی دشت امامزاده جعفر از مدار خارج شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛مدیر عامل آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد گفت:با اجرای طرح پمپاژ کشاورزی ماهور باشت بیش از 100 حقله چاه کشاورزی دشت امامزاده جعفر از مدار خارج شد.

داوودی مهردر نشست  شورای هماهنگی دشت پایلوت امامزاده جعفر گچساران گفت: بیش از ۳۱۳ حلقه چاه کشاورزی در دشت امامزاده جعفر وجود دارد که در چند سال گذشته با خشکسالی سطح آب این دشت به طور محسوسی کاهش یافت.

داوودی مهر افزود: با اجرای طرح آبیاری کشاورزی بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های این دشت زیر پوشش طرح آبیاری نوین قرار گرفت که به دنبال آن استفاده از آب چاه نیز کمتر شد.

رحیمی فرماندار شهرستان گچساران نیز با اشاره به اینکه مرحله دوم اجرای طرح آبیاری کشاورزی امامزاده جعفر با اعتبار یک میلیارد ریال در حال اجرا است گفت: در این طرح بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت‌های امامزاده جعفر و خان احمد به آبیاری نوین مجهز می‌شود.

رئیس اداره امور آب شهرستان گچساران نیز گفت: هم اکنون ۶ تعاونی آب بران توسط کشاورزان روستا‌های امامزاده جعفر تشکیل شده است.

عارف بهگام افزود:بیش از یک هزار و ۸۷۰ بهره بردار با اجرای مرحله اول آبیاری کشاورزی امامزاده جعفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/د

خارج شدن بیش از یکصد حقله چاه کشاورزی دشت امامزاده جعفر از مدار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار