سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر ارتباطات مطرح کرد؛

ماهواره علم وصنعت سال آینده تحویل گرفته می‌شود

آذری جهر‌می گفت: ماهواره دانشگاه علم و صنعت هم در حال طراحی است و سال آینده برای پرتاب تحویل سازمان فضایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فنآوریهای نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد آذری جهر‌می وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رو‌نمایی از دستاوردهای پژوهشگاه فضایی و در جمع خبرنگاران درباره همکاری وزارت اطلاعات و دانشگاه‌های کشور بیان کرد: اکنون حلقه‌ای ایجاد شده است که در آن حلقه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه فضایی و سازمان فضایی مکمل یکدیگر هستند و فعالیت‌های حوزه فضایی پیش می‌روند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه راه پیشرفت کشور روشن است گفت: دانشگاه‌های مختلف کشور توانستند ماهواره‌های متعددی را طراحی کنند،‌ اکنون به جز پیام امیرکبیر، دوستی دانشگاه شریف هم در حال اتمام رساندن تست‌های نهایی است.

وی ادامه داد: همچنین ماهواره‌ دانشگاه علم و صنعت هم در حال طراحی است و سال آینده  برای پرتاب تحویل سازمان فضایی می‌شود.

آذری جهر‌می درباره رشد ماهواره‌های کشور بیان کرد: رشد این حوزه خوب بوده است و با کمک سازمان‌های متولی قرار است برنامه‌‌های مختلفی پیش برود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ماموریت ماهواره‌های مختلف گفت: برای آمایش سرزمینی مدیریت منابع آب و همچنین حفاظت از محیط زیست تفاهم‌نامه‌های همکاری را با سازمان برنامه،‌ وزارت نیرو، ‌سازمان محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی منعقد کرده‌ایم.

انتهای پیام/

اظهارات جهرمی در مراسم رو‌نمایی از دستاوردهای پژوهشگاه فضایی

برچسب ها: اخبار علمی ، هوافضا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.