وزیر ارتباطات مطرح کرد؛

ماهواره علم وصنعت سال آینده تحویل گرفته می‌شود

آذری جهر‌می گفت: ماهواره دانشگاه علم و صنعت هم در حال طراحی است و سال آینده برای پرتاب تحویل سازمان فضایی می‌شود.

ماهواره علم وصنعت سال آینده تحویل گرفته می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه فنآوریهای نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد آذری جهر‌می وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رو‌نمایی از دستاوردهای پژوهشگاه فضایی و در جمع خبرنگاران درباره همکاری وزارت اطلاعات و دانشگاه‌های کشور بیان کرد: اکنون حلقه‌ای ایجاد شده است که در آن حلقه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه فضایی و سازمان فضایی مکمل یکدیگر هستند و فعالیت‌های حوزه فضایی پیش می‌روند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه راه پیشرفت کشور روشن است گفت: دانشگاه‌های مختلف کشور توانستند ماهواره‌های متعددی را طراحی کنند،‌ اکنون به جز پیام امیرکبیر، دوستی دانشگاه شریف هم در حال اتمام رساندن تست‌های نهایی است.

وی ادامه داد: همچنین ماهواره‌ دانشگاه علم و صنعت هم در حال طراحی است و سال آینده  برای پرتاب تحویل سازمان فضایی می‌شود.

آذری جهر‌می درباره رشد ماهواره‌های کشور بیان کرد: رشد این حوزه خوب بوده است و با کمک سازمان‌های متولی قرار است برنامه‌‌های مختلفی پیش برود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ماموریت ماهواره‌های مختلف گفت: برای آمایش سرزمینی مدیریت منابع آب و همچنین حفاظت از محیط زیست تفاهم‌نامه‌های همکاری را با سازمان برنامه،‌ وزارت نیرو، ‌سازمان محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی منعقد کرده‌ایم.

انتهای پیام/

اظهارات جهرمی در مراسم رو‌نمایی از دستاوردهای پژوهشگاه فضایی

برچسب ها: اخبار علمی ، هوافضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار