سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل؛

هویت دینی رکن اصلی آذری‌های جهان است

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل رکن اصلی آذری‌های جهان را هویت دینی و اسلامی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در آیین بزرگداشت ۱۹ ژانویه؛ روز آذری‌های جهان در اردبیل افزود: هویت دینی و هویت اسلامی برای آذری‌های جهان رکن است و باید با نهایت دقت از آن مراقبت کنیم.
وی افزود: ایران اسلامی نقطه‏ی اتکاء برای تمام آذری‌های جهان است و باید وحدت معنوی، اعتقادی، فکری و همدلی را بین آن‌ها ایجاد کنیم.
امام جمعه اردبیل اظهار کرد: وطن تاریخی و وطن اصلی برای آذری‌های جهان ایران اسلامی است و این که تمام آذری‌ها با این وطن مرتبط باشند برای ما یک اصل است.
عاملی گفت: همه آذری‌ها دو وطن دارند یکی آنجا که متولد شده اند و دیگری ایران اسلامی است و ما به همه آن‌ها به عنوان یک هم وطن نگاه می‌کنیم.
وی به اتفاقات روز ۱۹ ژانویه اشاره و بیان کرد: در این روز آذری‌ها با اعتقادات دینی به آغوش وطن بازگشتند و به دنیا ثابت شد که هیچ قدرتی نمی‌تواند امام حسین (ع) و کربلا را از ما بگیرد.
نماینده، ولی فقیه در استان گفت: در روز آذری‌های مسلمان جهان وظیفه داریم این نسل با عظمت را به دنیا معرفی کنیم، زیرا که این نسل در کاروان علمی، تولید دانش جهانی، صلح جهانی، اصلاحات تربیتی و ... نقش اساسی دارد.
عاملی ارتباط دولت ایران با جمهموری آذربایجان را خیلی خوب معرفی کرد و گفت: هیچ کشوری مثل ایران به توسعه و پیشرفت کشور آذربایجان دلسوز نیست و امیدوارم ارتباط دو کشور بیش از پیش تقویت شود.
وی خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران به زبان آذری را بی نظیر توصیف کرد.
انتهای پیام/ح

بزرگداشت ۱۹ ژانویه؛ روز آذری‌های جهان در اردبیل

برچسب ها: وحدت ، دین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.