رونمایی از لغت نامه ترکی آذربایجانی در سفر رییس جمهوری به اردبیل

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: لغت نامه ترکی آذربایجانی در استان به همت ادیبان و بزرگان فرهنگ و هنر تدوین شده و در سفر رییس جمهوری به اردبیل رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل امروز در آیین بزرگداشت 19 ژانویه روز آذری های مسلمان جهان در تالار ختایی شیخ صفی الدین اردبیلی همچنین خواستار تشکیل یک موسسه فراگیر مدنی و مردمی با حضور نمایندگان تمام آذری‌های جهان به منظور تکریم روز 19 ژانویه روز جهانی آذری های جهان شد.


وی افزود: تندیس نظامی گنجوی شاعر بزرگ ایرانی به عنوان میراث مشترک معنوی در چندین کشور نصب شده و لازم است این تندیس توسط شهرداری تهران در بهترین نقطه پایتخت نصب شود.


آیت الله عاملی تصریح کرد: حفظ هویت دینی، ارتباط داشتن آذری ها با وطن تاریخی خود ایران، تفکر ویژه به مسائل آذری ها، هویت جمعی، وحدت فکری و همدلی و همبستگی، تقویت باورهای دینی و اعتقادی از جمله وظایف بزرگی است که آذری های مسلمان جهان می توانند به آن اتکا کرده و از تحریف تاریخ و هویت خود جلوگیری کنند.


امام جمعه اردبیل همچنین بیان کرد: آذری ها در صلح جهانی، اصلاحات تربیتی و اجتماعی، خدمت به بشریت و انسانیت و برقراری عدالت و حقوق بشر سهم بزرگی دارند.


آیت الله عاملی با بیان اینکه مراسم گرامیداشت سالگرد حماسه 19 ژانویه و روز آذری ‌های مسلمان جهان نقطه عطف تاریخی در تاریخ ایران، اسلام و آذربایجان است، افزود: 27 سال پیش در دی ماه سال 68 در اواخر حکومت شوروی سوسیالیستی حادثه بزرگی در مرز ایران و شوروی اتفاق افتاد که منتج به شکل‌گیری حادثه 19 ژانویه شد.

انتهای پیام/ع

روز 19 ژانویه روز جهانی آذری های جهان است

برچسب ها: شاعر ، شهرداری تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار