سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد؛

اجرای طرح غربالگری ملی سلامت ایرانیان در سطح استان ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت :طرح غربالگری ملی سلامت ایرانیان در سطح استان ایلام برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، کریم همتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مهم ترین معضل جامعه ما و مهم ترین معضل نظام سلامت ما بیماری های غیر واگیر است.

وی بیان کرد: عامل حدود ۸۲٪ مرگ و میرهای سال ۹۷ را بیماری های غیر واگیر مثل بیماری های قلب و ریوی، فشارخون، سرطانها، دیابت و غیره می باشند را تشکیل می دهد و از این مقدار ۴۲٪ مربوط به بیماری های قلب و عروق بوده که عامل اصلی آن فشار خون و چاقی و کم تحرکی می باشد و به راحتی قابل پیشگیری می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ااضافه کرد: به همین خاطر و همزمان با شروع هفته پرستار از ۲۲ لغایت ۲۶ دی ماه به منظور نمایش حضور و نقش پررنگ همکاران زحمتکش پرستاری در سلامت جامعه که به طرف سالمندی به پیش می رود طرح غربالگری ملی سلامت ایرانیان در سطح استان و همزمان با سراسر کشور برای افراد با سن بالای ۳۰ سال که حدود ۶۵٪ از این افراد از وجود فشار خون در بدن خودشان اطلاع ندارند اجرا می شود.

وی ادامه داد: مکان های اجرای طرح غربالگری ملی سلامت ایرانیان در سطح استان متعاقباً اعلام می گردد و توسط پرسنل مجرب پرستاری آموزشهای لازم در زمینه های خودمراقبتی و فشارخون و دیابت و چاقی در سه سطح غربالگری، آموزش و ارجاع از طریق معرفی نامه به مراکز تعیین شده جهت پیگیری و درمان به همشهریان عزیز ایلامی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/ د

اجرای طرح غربالگری در ایلام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.