سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمینگیر کردن قاچاقچیان چوب در نور وساری

ماموران انتظامی شهرستان‌های ساری و نور در دو عملیات ۳۸ تن چوب آلات جنگی قاچاق کشف و ضبط کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ محمد زمان شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان نور، گفت: در اجرای دستور قضائی و پیگیری شورای تامین شهرستان مبنی بر مقابله جدی با قاچاقچیان منابع طبیعی و جنگلی شهرستان نور، موضوع در دستور کار این ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی این فرماندهی با تشکیل اکیپ ویژه متشکل از ماموران یگان امداد و یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان در یک عملیات مشترک موفق شدند، محل دپوی چوب‌های جنگلی را در یکی از مناطق جنگلی این شهرستان کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور، ادامه داد: در این عملیات ۲ متهم به قاچاق چوب شناسایی و دستگیر شدند و در بازرسی از محل دپوی چوب‌های قاچاق بیش از ۲۸ تن چوب کشف و ضبط شد.

سرهنگ شالیکار گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی کشفیات چوب بیش از ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده که در این ارتباط یک دستگاه خودرو وانت نیسان نیز توقیف شد.

وی گفت: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ ناصر علی صفر پور فرمانده انتظامی شهرستان ساری نیز از کشف ۱۰ تن چوب آلات جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران بخش انتظامی تجن در مسیر حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون حامل چوب بود مشکوک شدند و در بازرسی از خودروی متهم ۱۰ تن چوب جنگلی را که متهم آن را به صورت غیر قانونی از جنگل‌های اطراف این شهرستان برداشت کرده بود کشف کردند.

سرهنگ صفرپور افزود: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری در پایان با اشاره به اینکه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی سودجویان منابع طبیعی مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ک


کشف ۳۸ تن چوب آلات جنگلی قاچاق در نور و ساری

برچسب ها: قاچاق ، منابع طبیعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.