پای بانوان به قاچاق چوب باز شد/پرونده شورای شهر بابل همچنان در دست بررسی است

دادستان مرکز مازندران از محاکمه ۵۸۶ نفر در ارتباط با قاچاق چوب ۹ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیدیونس حسینی‌عالمی دادستان مرکز مازندران صبح امروز در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه روز به روز از میزان جنگل ما کمتر می‌شود، گفت: در ۹ ماهه گذشته ۵۸۶ نفر را در این زمینه محاکمه شدند .

وی با بیان اینکه برخی واحد‌های تولیدی اصرار به اجرای برداشت چوب از جنگل دارند، گفت: زمینه برای تامین مواد اولیه این کارخانه‌ها وجود دارد پس لزومی برای برداشت از جنگل وجود ندارد.

حسینی‌عالمی گفت: برخی برداشت‌های بی‌رویه از جنگل در دامنه باعث سیلاب شدید می‌شود که باید به صورت جدی از نوع برداشت و نحوه برداشتی که در مناطق طبیعی انجام می شود باید دقت لازم صورت گیرد .

دادستان مرکز مازندران با بیان اینکه از وضعیت برداشت از جنگل ناراضی هستیم، افزود: نحوه حفاظت از جنگل مناسب نیست، دولت بودجه کافی و امکانات کافی در این بخش اختصاص نمی‌دهد.

پرونده شورای شهر در دست بررسی است

وی همچنین به پرونده شورای شهر بابل که منجر به استعفای چند نفر از اعضای شورای  این شهر شده بود اشاره کرد و گفت: این پرونده به سه بخش تقسیم شد که همین روز‌ها اظهارنظر می شود.

دادستان مرکز مازندران گفت: بخشی از این پرونده  در دادگاه انقلاب در حال بررسی و رای آن قطعی نشده ، بخشی از پرونده در دادگاه کیفری دو و جزایی منجر به صدور رای نشده است، بخشی از پرونده در دادگاه کیفری یک مطرح بوده که راجع به بخشی رای صادر شده و بخش دیگر مفتوح است و آخرین خبری که بنده دارم باید همین روز‌ها اظهار نظر شود.

حسینی‌عالمی در ارتباط با دستگیری و برکناری یکی از مدیران زیر مجموعه جهاد کشاورزی مازندران، افزود: یک پرونده‌ای در این ارتباط در حال رسیدگی است و هنور منجر به صدور رای نشده است.

وی به پرونده سازمان عمران ساری نیز اشاره کرد و افزود: این پرونده هم اکنون در مرحله کارشناسی قرار دارد و بازپرس موضوع را به کارشناس ارجاع کرده است و پس از بررسی مجدد سه نفر از کارشناسان رای صادر می‌شود.

دادستان مرکز مازندران گفت: به دلیل حجم بالای کار اظهارنظر ممکن است با تاخیر انجام شود، که با دقت این پرونده رسیدگی شده و کارشناسان تعیین شده بی‌طرف و با دقت در حال حسابرسی هستند.

وی درباره بحث ساماندهی پسماند در استان مازندران، گفت: به دستور رئیس کل دادگستری بازدید مستمر داریم، مشکل در استان وجود دارد و بار‌ها اعلام کردیم که مسئوولان همت زیادی می‌کنند و باید مشکلات حل شود.

دادستان مرکز مازندران در ارتباط بحث تخلف مالی یکی از مدیران وزارت نیرو در استان مازندران، گفت: برای این موضوع هنوز پرونده‌ای تشکیل نشده است.

عالمی در پاسخ به سوالی درباره پرونده قتل یکی از زندانیان در بابل، افزود: این موضوع هم در حال رسیدگی پروسه رسیدگی به پرونده قتل تا حدودی طولانی و زمان‌بر است.

وی درباره رسیدگی به گرانی، گفت: اصل رسیدگی و ورود به این موضوع در صلاحیت تعزیرات است و  جلساتی در این ارتباط تشکیل شد و مکاتباتی برای همکاری دادستانی صورت گرفته است.

عالمی با بیان اینکه پنج نفر از مدیران کل در دادستانی پرونده دارند، گفت: پرونده این مدیران در حال بررسی و رسیدگی است.

دادستان مرکز مازندران گفت: مردم تعرض به منابع طبیعی را با شماره همراه ۰۹۱۱۲۲۹۳۲۴۰ اطلاع دهند، درخواست بنده این است که به صورت پیامکی مطرح شود و حتی مباحث موردی اطلاع‌رسانی شود تا شرایط برای ورود پیدا شود.


انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار