سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبدالله برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد وارد سوئیس شد

رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان امروز (سه شنبه 2 دلو/ بهمن) به دعوت رسمی مجمع اقتصادی جهان وارد داووس سوئیس شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان امروز (سه شنبه 2 دلو/ بهمن) به دعوت رسمی مجمع اقتصادی جهان وارد داووس سوئیس شد.

دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی دولت افغانستان اعلام کرد که عبدالله در افتتاح اجلاس مجمع اقتصادی جهان شرکت می کند و در چندین نشست درباره افغانستان، منطقه و جهان سخنرانی خواهد داشت.

عبدالله در نخستین روز کاری مجمع اقتصادی در نشست «صلح و آشتی در جهان چند قطبی» و «آخرین تحولات استراتژیک در جنوب آسیا» صحبت خواهد کرد.

وی همچنین در جریان اقامت خود در داووس در چندین نشست و بحث‌های مجمع در مورد افغانستان، منطقه و جهان اشتراک می کند.

رئیس اجرایی دولت افغانستان در مجمع اقتصادی جهان داووس با تعدادی از نخست وزیران، روسای سازمان‌های بین‌المللی، نمایندگان عالی رتبه‌کشورها، سازمان‌های بین‌المللی و شخصیت‌های بین‌المللی دیدار می‌کند.

گفتنی است که اجلاس مجمع اقتصادی جهان امسال در تاریخ 2 دلو/ بهمن آغاز شده و به شرکت بیش از 3 هزار تاجر، سیاستمدار، نمایندگان حکومت‌ها، نهادهای بین‌المللی و جامعه مدنی به مدت پنج روز ادامه می‌یابد.

در این اجلاس قضایای مهم اقتصادی، سیاسی، تغییرات اقلیم در سطح جهان و چگونگی همکاری میان کشورها، سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌ها و نهادهای اقتصادی به بحث گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.