سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد؛

تخصیص کمک هزینه یک میلیون تومانی به خدمات دندانپزشکی بیماران خاص

صادقی گفت: بیماران تالاسمی و هموفیلی یک میلیون تومان کمک هزینه دندانپزشکی دریافت می‌کنند.

قاسم صادقی رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: یکی از مسائل مهم در اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت توجه ویژه به راه‌اندازی مراکز دندانپزشکی ویژه بیماران خاص و صعب‌العلاج است.

وی گفت: بر اساس ابلاغ وزارت بهداشت  به تمام دانشگاه‌های  علوم پزشکی سراسر کشور، راه‌اندازی مرکز دندانپزشکی تخصصی ویژه بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص در همه استان‌های کشور باید انجام شود تا این بیماران خدمات بهداشتی درمانی در واحدهای متمرکز دریافت کنند.

رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت تاکید کرد: بیماران  تالاسمی، هموفیلی و ای بی باید در یک مراکز متمرکز، خدمات دندانپزشکی مناسبی دریافت کنند و این افراد برای دریافت خدمات بهداشتی درمانی مبلغی به میزان ۸۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومان کمک هزینه دریافت می‌کنند.

اضافه شدن بیماران اوتیسم به لیست بیماران خاص

صادقی بیان کرد: بیماران اوتیسمی امسال به لیست بیماران خاص و صعب‌العلاج اضافه و مشمول این قانون شدند و ممکن است این بیماران نیز مانند سایر افراد مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص خدمات دندانپزشکی دریافت کنند.

وی افزود: کاهش شاخص پوسیدگی یکی از مطالبات جدی وزارت بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور است و این شاخص در کشور ما نسبت به استاندارد‌های دنیا وضعیت خوبی ندارد؛ علی‌رغم برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعداد دندان‌های پوسیده در افراد و دانش آموزان بیشتر از استاندارد دنیا و سطح ایده‌آل است.

رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت  اظهار کرد: معتقدم که باید یک بازنگری در برنامه‌ریزی‌های‌مان برای سلامت دهان، دندان و کاهش پوسیدگی  دندان انجام داد تا در آینده نزدیک به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت برای پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش آموزان برنامه ویژه‌ای دارد اما مسئله مهم تداوم اجرای ابلاغیه وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور است.

وی گفت: تا به امروز پوشش صد در صدی برنامه‌ها برای حفظ ارتقای سلامت دهان و دندان در سراسر کشور به طور کامل انجام نشده است و ما امیدواریم اقدامات موثری درمورد ارتقای شاخص پوسیدگی دندان انجام شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.