سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پارلمان آلمان: ارتش در سال ۲۰۱۸ آماده جنگ نبود

پارلمان آلمان ضمن ابراز ناامیدی وجود شکاف‌هایی در تجهیزات و کادر نظامی ارتش اعلام کرد، بیش از نیمی از جنگنده‌های یوروفایتر و تایفون و هر ۶ فروند زیردریایی ارتش برای جنگ در سال ۲۰۱۸ آماده نبوده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، در گزارش پارلمانی آلمان که روز سه شنبه منتشر شد ضمن ابراز ناامیدی نسبت به وجود شکاف‌هایی در تجهیزات و کادر نظامی مورد نیاز ارتش آلمان اعلام شده است، بیش از نیمی از جنگنده‌های یوروفایتر و تایفون و هر ۶ فروند زیردریایی ارتش آلمان برای جنگ در سال ۲۰۱۸ آماده نبوده اند.

آلمان دومین تامین کننده نیرو‌های نظامی در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) محسوب می‌شود، با این حال آمریکا و دیگر اعضای ناتو با فشار به آلمان افزایش بودجه نظامی این کشور برای ناتو را خواستار هستند.

پنج سال پس از اقدام روسیه در سال ۲۰۱۴ در جهت الصاق شبه جزیره کریمه و تحرکات اعضای ناتو برای افزایش آمادگی نظامی خود، ارزیابی سالانه که توسط بازرس پارلمانی آلمان در امور نیرو‌های نظامی منتشر شده است تصویری ترسناک را از مشکلات پیش روی ارتش آلمان نشان می‌دهد.

هانس پیتر بارتلز، بازرس پارلمانی آلمان اعلام کرد: «در این زمینه باید اقدام فوری انجام گیرد. تسریع آماده سازی و تدارکات قطعا موضوع حیاتی است. نظامیان به این تجهیزات نیاز دارند تا وظیفه شان را انجام دهند.»

وی در ادامه با اشاره به مثالی افزود، ارتش آلمان باید تعداد بیشتری تجهیزات دید در شب، جلیقه ضد گلوله و دیگر تجهیزات را تهیه کند تا بتواند همانند سال ۲۰۱۵، رهبری نیرو‌های واکنش سریع ناتو را در سال ۲۰۱۹ به دست بگیرد.

بارتلز به خبرنگاران گفت: «در این زمینه ما به ۴۸ هزار عدد تجهیزات دید در شب بیشتر نیاز داریم، در حالی که تنها چهار هزار عدد از این تجهیزات در سال خریداری می‌شوند.»

در این راستا اورسولا فان در لاین، وزیر دفاع آلمان اعلام کرده است اقداماتی در جهت بازسازی ارتش آلمان اتخاذ شده است.

وی گفت: «انجام این کار با نبردی در جبهه‌های بسیار زیاد همراه است و صبر زیادی می‌طلبد.»

طبق این گزارش، کمبود در زمینه تعداد کارکنان نظامی پابرجا است و هنوز ۲۱ هزار ۵۰۰ فرصت شغلی پر نشده و همچنین شمار افراد جدیدی که وارد نیرو‌های نظامی می‌شوند با کاهش سه هزار نفری به ۲۰ هزار نفر رسیده است.

مارک اگنس استراک زیمرمن، یکی از قانونگذاران ارشد آلمان این مسئله را «بسیار ترسناک» توصیف کرده است.

پیش از این نیز روزنامه بیلد ام زونتاگ چاپ آلمان در گزارشی با استناد به اوراق و مدارک داخلی ارتش این کشور نوشته بود نیمی از نیرو‌های نظامی صلاحیت لازم را ندارند و حتی از گذرنامه آلمانی نیز برخوردار نیستند.

به نوشته این روزنامه تنها نیمی از ۷۶۰ هزار سرباز وظیفه‌ای که قرار است در صفوف ارتش به کار گرفته شوند واجد شرایط لازم برای خدمت نظام هستند. همچنین بسیاری از متقاضیان خدمت در ارتش تابعیت آلمانی ندارند. با این همه به نوشته بیلد، مقامات ارتش از اذعان به این مشکل خودداری و تاکید می‌کنند در مسیر درست گام برمی‌دارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.