سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

تولید ۱۷ درصد داروی مورد نیاز کشور /گیلان تنها واحد صنعتی فعال کشور در تولید الیاف کربن

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: گیلان با تولید سالانه بیش از ۳ میلیارد عدد دارو ۱۷ درصد داروی مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرهاد دلق‌پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: سالانه ۳ میلیارد و ۱۰۰ عدد دارو در واحد‌های تولیدی و صنعتی گیلان تولید می‌شود که با این میزان تولید، گیلان سهم ۱۷ درصدی تولید دارو را در کشور دارد.

وی با اشاره به توان تولید برخی از دارو‌های حیاتی در واحد‌های تولیدی و صنعتی گیلان، افزود: دارو‌هایی نظیر نانو داروی ضد سرطان از جمله دارو‌های شاخص و حیاتی تولید شده در استان گیلان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ظرفیت و ارتقای توان تولید دارو در استان اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از ۲۷ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳۴ میلیارد تومانی در دهه فجر ضمن ایجاد اشتغال برای ۶۴۰ نفر همچنین توان تولید نیز در این استان بیش از پیش افزایش می‌یابد.

فرهاد دلق‌پوش، با بیان اینکه گیلان تنها واحد صنعتی فعال در تولید الیاف کربن در کشور است، افزود: در تمام دنیا تنها ۸ واحد صنعتی فعال تولید الیاف کربن وجود دارد که تنها واحد صنعتی کشورمان در حوزه این محصول در استان گیلان است.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال و اوایل سال آینده واحد‌های تولیدی و صنعتی جدیدی در گیلان افتتاح خواهند شد، گفت: برخی از این واحد‌های در حال احداث که به تولید مس و یا کابل‌های آلومینیومی اشتغال دارند از لحاظ نوع و سطح تولیدات خود در منطقه خاورمیانه بی‌نظیر هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، استان گیلان را قطب صنایع سلولوزی و تنها تولید کننده قوطی‌های درب‌دار در خاورمیانه اعلام کرد و افزود: گیلان تنها تولید کننده پکیج و شوفاژ دیواری و تولید کننده نانو دارو‌های ضد سرطان در کشور است که وجود این واحد‌ها از اهمیت و جایگاه صنعتی این استان حکایت دارد.

فرهاد دلق پوش، از وجود ۱۱۲ معدن کوهی در استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: ۲ هزار نفر نیروی کار با فعالیت در این معادن، شن، ماسه، سرب، روی و سنگ لاشه را با هدف تامین نیاز‌های عمران و آبادانی گیلان تولید می‌کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

۱۷ درصد داروی مورد نیاز کشور در گیلان تولید می‌شود

برچسب ها: صنعت ، دهه فجر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.