سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

آیا با افزایش قیمت خودرو، کیفیت اتومبیل‌های داخلی ارتقاء پیدا می‌کند؟

افزایش قیمت خودرو به یکی از مهمترین اخبار رسانه‌ها تبدیل شده است، آیا با تحقق این موضوع، کیفیت اتومبیل‌ها نیز تقویت خواهد شد؟

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خودرو در سالیان اخیر به یکی از کالا‌ها و نیاز‌های اساسی مردم تبدیل شده و البته برای برخی از اقشار و گروه‌های اجتماعی، خودرو از یک کالای مصرفی به کالایی سرمایه‌ای تغییر ماهیت داده است.

در این میان، قیمت اتومبیل نیز همواره با حساسیت ویژه‌ای از سوی جامعه و افکار عمومی رصد می‌شود که البته تحلیل و بررسی ریشه‌های این حساسیتِ عمومیِ جامعه نسبت به قیمت خودرو، مجالی دیگر را می‌طلبد.

فارغ از کم و کیف نرخ گذاری خودرو و اینکه آیا اساسا قیمت موجود برای جامعه و افکار عمومی قابل هضم است یا خیر و یا به تعبیر دیگر جامعه با آن کنار آمده یا نه، یکی از نخستین انتظارات مشتریان و به عبارتی صحیح‌تر مصرف کنندگان خودرو‌های داخلی به این امر باز می‌گردد که آیا با افزایش نرخ خودرو، کیفیت آن نیز تقویت خواهد شد یا خیر؟


بیشتر بخوانید: تست‌های استاندارد خودرو‌های داخلی در اروپا و ترکیه! / استاندارد خودروسازان در سال ۹۸ متحول می‌شود؟


متاسفانه انتقادات بسیاری متوجه حوزه خودروسازی کشور است که کیفیت پایین تنها یکی از این  نقد‌ها محسوب می‌شود، عدم تحویل خودرو در موعد مقرر، کمبود عرضه خودرو در بازار، عدم ارائه خدمات پس از فروش مطلوب و... نمونه‌هایی از مشکلات عرصه مذکور محسوب می‌شود که می‌باید نسبت به حل و فصل آن اقدام مقتضی صورت گیرد.

 بعید است رشد قیمت ها، کیفیت اتومبیل‌های داخلی را متحول سازد

منوچهر سروری، یکی از فعالان حوزه خرید و فروش خودرو در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، در ارتباط با امکان حصول ارتقای کیفی خودرو‌های داخلی با افزایش ضریب قیمت ها، اظهار کرد: به زعم بنده، بعید است با شرایط فعلی خودروسازان، افزایش قیمت اتومبیل‌های داخلی، باعث بروز تحول قابل توجهی در کیفیت آن‌ها شود.

وی افزود:  آنچه که در حال حاضر مطرح است به این واقعیت باز می‌گردد که قیمت تمام شده اتومبیل، امسال به نسبت سنوات پیشین گذشته با رشد قابل توجهی همراه شده و به واقع آنچه که در محافل خصوصی و عمومی کارشناسان خودرو مطرح می‌شود، ناظر بر این امر است که افزایش قیمت‌ها تنها در جهت پوشش بخشی از این رشد قیمتِ تمام شده، عملیاتی شده است.

سروری گفت: آنچنان که اخبار رسانه‌ها نشان می‌دهد یکی از مهمترین پیش شرط‌های اجازه افزایش قیمت‌ها به لزوم عرضه کافی خودرو در بازار متمرکز شده، امری که متاسفانه باکاهش عرضه، بسترساز جولان دلالان و واسطه گران خودرو شده است.

این فعال در عرصه فروش و عرضه خودرو بیان کرد: با اوصاف اشاره شده، بعید است افزایش قیمت اتومبیل‌های داخلی به ارتقای کیفی آن‌ها بینجامد و تنها باید منتظر ماند و نسبت به ایجاد توازن احتمالی در نظام عرضه و تقاضا خوشبین بود.

افزایش قیمت خودرو با هدف عبور خودروسازان از بحران عملیاتی شد

سعید مدنی، کارشناس خودرو و مدیر عامل پیشین یکی از خودروسازی‌های داخلی کشور نیز در گفت و گویی با رسانه‌ها در تحلیل و ارزیابی علل و تبعات افزایش قیمت اتومبیل‌های داخلی بیان کرد: افزایش قیمت خودرو تنها می‌تواند بخشی از مشکلات زنجیره خودروسازی کشور را مرتفع کند، آنچنان که متولیان عرصه خودروسازی از پایان تابستان به کرات اعلام کرده اند در صورت عدم تحقق افزایش قیمت خودرو، صنعت مذکور در آستانه تعطیلی قرار خواهد گرفت.

وی می‌افزاید: یکی از جدی‌ترین چالش‌های پیش روی خودروسازان کشور در شرایط فعلی به کمبود نقدینگی معطوف می‌شود و در صورت عدم مرتفع سازی این عارضه که ریشه آن به تولیدِ با ضرر در سالیان گذشته باز می‌گردد، بخشی از مشکلات خودروسازان به قوت خود باقی خواهد ماند.

مدنی می‌گوید: تزریق نقدینگی یکی از نیاز‌های اساسی خودروسازان در شرایط فعلی به شمار می‌رود و در صورت عدم توانایی دولت به حصول این امر، می‌توان با انتشار اوراق مشارکت (همچون گذشته) این امکان را فراهم کرد تا خودروسازان، نقدینگی مورد نیاز خودر را تامین کنند.

این کارشناس خودرو معتقد است، به موازات این امر، می‌باید یک دوره تنفس نیز برای بازپرداخت سود تسهیلات دریافتی به بانک‌ها برای خودروسازان قائل شد، در غیر اینصورت با افزایش قیمت نمی‌توان نسبت به افزایش تیراژ خودرو و یا ارتقای کیفی آن، خوشبین بود.

حصول تعادل در نظام عرضه و تقاضا با کاهش فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار

مهدی احمدزاده، یکی دیگر از فعالان بازار خودرو، در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، با اشاره به لزوم ایجاد بالانس و توازن لازم در نظام عرضه و تقاضا گفت: تا زمانی که شاهد ایجاد توازن در این عرصه نباشیم نمی‌توان نسبت به ایجاد آرامش در بازار خودرو به توفیق چندانی نائل شد.

وی افزود: البته نمی‌توان این واقعیت را نادیده انگاشت که وضعیت موجود نتیجه سیاست گذاری‌های غلطی است که در سالیان گذشته در عرصه خودروسازی کشور موجود بوده و تا زمانی که شاهد رویکرد صحیح، منطقی و هوشمندانه‌ای در این حوزه نباشیم، رفع مشکلات حوزه خودروسازی مقطعی و کوتاه مدت خواهد بود و پس از مدتی مجدد شاهد سر باز کردن این زخم‌ها در صنعت مذکور خواهیم بود.

احمدزاده گفت: به هر ترتیب در شرایط موجود، با کاهش فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار، تقاضا نیز منطقی خواهد شد و همین امر به حصول توازن در این بخش مننتهی می‌شود.

وی در خاتمه یادآوری کرد: با همه انتقاداتی که به حوزه خودروسازی کشور وارد است نباید این واقعیت را نادیده انگاشت که در صورت بروز بحران جدی و پایدار در این صنعت، بسیاری از فرصت‌های شغلی مرتبط با این حوزه نابود می‌شود و این عارضه در شرایط فعلی اقتصادی کشور، مصائب سنگین و جبران ناپذیری را برای افراد و گروه‌های شاغل در صنعت خودروسازی (بصورت مستقیم و غیر مستقیم) در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
بی کیفیت ترین و گرانترین خودروهای جهان در خودرو سازی داخلی است
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
بی کیفیتی خودرو و گرانی بزرگترین سد راه های پیشرو مردم هست
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
علی برکت الله
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
باید خودروها ارزاون و با کیفیت بشه
محسن نصیر
۱۲:۱۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
سلام از دولت محترم و مجلس شورای اسلامی می خواهیم که جلوی واردات خودروهای متوسط را باز کند تا جلوی افزایش بی حد و مرز و چندبرابری خودروهای تولید سایپا و ایران خودرو گرفته شودنگذارید در حق این مردم عزیز کشور بیش از این ظلم شود.با تشکر
جواد
۰۷:۳۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
خیر خیر خیر خیر خیر خیر خیر خیر خیر
ناشناس
۰۷:۱۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
عامل اصلی هرج و مرج در قیمتها دلالان فاسدند
ناشناس
۰۷:۰۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
یه جوان بدبخت باید چند سال زحمت بکشه و 38 میلیون پسنداز کنه که یک پراید بخره و آخر کار هم با همین پراید کشته بشه ! آخه چرا؟
ناشناس
۰۱:۴۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
سلام،حدود50 سال هست خودروسازی شرکت سایپا و ایران خودرو درجا می زنه،و در چند سال اخیر خودروی 6تومنی تمام شده پراید را40تومن قالب مردم می کنند و پژو12 تومنی را کردند60تومن و...با کدام استدلال خودرو را به بیش از چهار برابر قیمت واقعی قالب مردم می کنید و می گویید مواد اولیه نیست،حتی خاک کشورمان نیز طلاست و تمام مواد اولیه موجود است شما خودروساز نیستید بانکدار و دلال هستید که جیب مردم را خالی می کنید
احمدرضا
۱۱:۵۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
خودروساز سایپا و ایران خودرو خودروساز نیستند بانکدار دلال هایی هستند در حال خالی کردن جبب مردم و ساختن کاخهای میلیاردی برای خود و فرزندانشان،این خودروهای که اینها تولید می کنند از رده خارج تمامی کشور ها هستند،واقعا چرا به مردم اینهمه ظلم می کنند پراید را چندسال پیش6تومن می خریدیم و پژو و ال90 را13تومن حتی ال90 یک تومن ارزانتر از پژو 405 بود،چرا این همه گرانی بی حدومرز چندین برابری
ناشناس
۰۱:۱۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
همه ش تقصیر خودمون هست که برای همه چیز همیشه تو صفیم
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
خود کرده رو تدبیری نیست
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
خوب خودرو نخرید تا ارزون شه
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
تا کی باید هومه چیز گرون و گرونتر شه
*********
۰۰:۳۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
ما چقدر بد بختیم که رو ماشینایی مثل پراید,پژو 405,ساینا,تیبا میایم مانور میدیم که ایا اگه قیمتشون بره بالا کیفیتشونم میره بالا....
نمیدونم کی میخوان این شرکتا از رووووو برن !!!!!!
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
آقا تورو بخدا پیگیری کنید چرا انقد گرون شده؟؟؟؟؟
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
سودجویان بی انصاف نه تنها باافزایش قبمت به کیفیت توجه ندارند بلکه کالارابی کیفیت تر ودر خوراکیها کمفروشی هم میکنند فقط اقدام انقلابی لازم است
ک م
۲۳:۱۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
سوال اساسی از هموطنان:
آیا وقتی تا ۲ سال آینده محصولات خودرو ساز ها را به بالا ترین نرخ و به نرخ هنگام تحویل و غیر قطعی پیش خرید کرده ایم می توانیم انتظار ارزان شدن ویا بهبود کیفی آن را از فروشنده داشته باشیم ؟ گندم از گندم بروید جو ز جو .
ک . م
۲۲:۵۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
علل گرانی جدید خودرو از نظر بنده :
۱_ خروج پول ها از حساب های روز شمار بانک ها با اجرای طرح جدید ماه شمار وافزایش نقدینگی و ورود در بازار خودرو و طلا مواد غذایی و...
۲_ برنامه ریزی خودرو سازان ویا مافیای خودرو برای افزایش قیمت از طریق توزیع قطره چکانی و شبکه های دلالی و... تا بازار شب عید را نیز از دست ندهند
۳_نبود قانون کافی و یا عدم اجرای قانون در خصوص مجازات متولیان نظارت که در انجام نظارت کوتاهی کرده اند.زیرا با این حجم گرانی نمی توان ادعا کرد در نظارت و کنترل کوتاهی نشده است.
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
تیتر رو دیدم خنده م گرفت
ناشناس
۰۰:۱۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
دقیقا خرید خودرو شده ارزو واسه من جوون. چرا هیچ کس به فکر جوونا نیس هی داره گرون میشه هیچکیم صداش در نمیاد
بیداد
۲۱:۴۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
کاش صنعت خودرو مثل موشک سازی و صنایع دفاع به دست افرادی چون شهید تهرانی مقدم بود. افسوس که...
علی
۲۱:۳۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام تازمانی که رانت خوارها ومدیران بی کفایت بر شرکت‌های خود روساز حاکمن وضع به همین منوال هست نماینده های مجلس هم باآن تحقیق وتفحص قدرت دفاع از حق وحقوق مردم را نداشتند حتما برای آنها منافع مهمتر از جان ومال مردم است البته هستند نماینده هاومدیران لایق دولتی‌
امیر
۲۱:۲۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
شرم بر خودرو سازان.شرم بر دولت.دولت خودش عامل گرانی هست
امیر
۲۱:۲۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
چرا با روان مردم بازی میکنید.کی به شما گفته خودرو بی کیفیت تولید کنید به زور وارد بازار کنید.این همه دلال بازی درست کنید.ظلم نکنید ظلم نکنید ظلم ظلم نکنید ظلم نکنید ظلم ظلم نکنید ظلم نکنید ظلم نکنید نکنید ظلم نکنید ظلم ظلم نکنید ظلم نکنید ظلم نکنید بی عدالتی نکنید
جامعه ای که سرمایه دار هر روز کلفت تر میشه و مستضعف نحیف تر اون جامعه ظلم نکنید ظلم نکنید ظلم ظلم نکنید ظلم نکنید ظلم نکنید
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
بااین گرونی هیچ لذتو خیری از جوونیمون ندیدیم
احسان رضایی
۲۰:۳۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
تاوقتی این دولت انحصارشو از خودروسازی برنداره همین که هست اینا فقط بفکر خودشونن وگرنه خودرو وارد میکردند بعد می فهمیدن که بامردم چیکار دارن میکنن
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
دوستان عزیز هموطن بدونیم صنعتی که اینقدر خون دل به پایش خوردیم هم نباید با واردات قطعات و تحریم نابود بشه.
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
تعطیل کنید.
م
۱۹:۱۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
خدا لعنت کنه مسبب این اوضاعو...
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
باسلام : یک مغازه سر کوچه باوام 18درصد میتونی دوخانواده را از نظر مالی اداره کنه چطور خودرو سازان با کلی کمک ویارانه مردم که به بهانه حمایت از تولید اختصاص میابد ومحصولات تکراری که هر روز هم سبکتر وبی کیفیت میشود ضرر میدهد آیا میشود باور کرد؟مدیران تصمیم گیرنده واقعا از خون شهیدان بتر سید و شرمنده ی این مردم وانقلاب نباشید
علی222
۱۹:۱۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
به نظر بنده اگه در ایزانخودرو و سایپا رو ببندن و از بودجه به کارکنانش حقوق بدن باز هم ضرر و زیانش به مراتب کمتره
پبدنی
۱۸:۵۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
تولید انبوه و زیاد خودرو میتواند:
سبب افزایش اشتغالزایی در خودروسازی شود !؟
میتواند باعث رشد و توسعه پالایشگاهها و یا پتروشیمیها شود !؟
میتواند باعث پیشرفت و شکوفایی قطعه سازی شود!؟
میتواند سبب فروش بیشتر بنزین و سود آوری بیشتر برای دولتها شود!؟
میتواند به تمام صنایع دیگر و وابسته رونق بخشد!؟
میتواند باعث رشد رفاه و آسایش و ایمنی در جامعه شود!؟
میتواند سن ازدواجها را پایین بیاورد زیرا یکی از فاکتورهای مهم در زندگیهاست!؟
میتواند به صنعت توریسم و گردشگری رونق ببخشید!؟
میتواند به پیشرفت ساخت و ساز و آبادانی و امنیت در کشورها کمک شایانی کند!؟
و دهها و صدها مورد مثبت دیگر !؟
پس علاوه بر کیفیت بفکر تولید زیاد و انبوه در خودروسازی مان باشیم و قیمتها روز بروز رقابتی و جهانی تر شوند!!؟؟؟؟
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
اجازه بدهید شرکتهای بزرگ آسیایی از جمله شرکتهای ژاپنی و کره ای و چینی در ایران به رقابت و تولید بپردازند پس از مدت کوتاهی خواهید دید که با چه سرعت و شتاب و قیمتی ،بازار را به تسخیر خود در می‌آورند به گونه ای که ایران‌خودرو و سایپا در تولید انبوه و کیفیت به گرد پاهایشان هم نرسند!!!!من تعجب میکنم چطور خودروسازان ما غیر از گران کردن خودروها به هیچی نمی‌اندیشند!!!!؟؟؟؟
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
اینها که امروز نظارتی بالا سرشون هست چه کردهاند .. حالا کامل بشن ازاد ... تقصیر از مردم است که میخرند ..
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
فقط سپاه و ارتش می‌توانند به این صنعت مرده جان دیگری ببخشند و آنرا رونق دهند و گر نه این دو خودرو ساز نه بفکر پیشرفت صنعت خودرو هستند و نه بفکر مردم !!!و فقط بفکر جیب خودند.
ali
۱۹:۰۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
سهامداری دولت پایان یابد.
واردات خودرو آزاد شود تاکی باید تاوان حمایت از تولید داخلی بی کیفیت را بدهیم.
تولید خودروی ارزان و با کیفیت عملا باعث رونق اقتصاد و اشتغال و خرید بیشتر از طریق تمایل مردم به تعویض خودرو میشود
برای حمایت ازمشاغل مرتبط که بی کیفیت قطعه تولید میکنند چرا تاوان این عده اندک را باید تمام مردم بدهند
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
شرم بر خودروسازانی که بعد از نیم قرن، ورود به صنعت خودروسازی ،هنوز صنعتی وابسته به تحریم دارند و فقط بفکر گرانی و جیب خود هستند و نه صنعت خودروسازی و عدم وابستگی.
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
نبود رقابت در تولید انبوه و کیفیت به گران شدن مرتب خودرو می انجامد بدون اینکه صنعت مهم خودروسازی ایران رشد چشمگیری داشته باشد. صمیمانه امیدواریم با ورود سپاه به خودروسازی پیشرفتها و سرعت خیره کننده ای در این صنعت بسیار مهم و راهبردی باشیم.
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
خدا تا آخر عمر نمیتونیم خودرو بخریم . خودت ما را از ایران خودرو و سایپا نجات بده.
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
سپاه علاوه بر همکاری و کمک به خودروسازان ،خود میتواند خودروسازی مستقل و کاملا پر قدرت و رقابتی با دیگر خودروسازان داشته باشد و همچنین کمک به رونق تولید و نیز با خودروسازان بزرگ به رقابت جدی و واقعی بپردازد.
علی
۱۷:۲۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
رئیس قوه قضائیه ؛دادستان کشور ؛ بازرسی ؛ نمایندگان مجلس این گرانی حق مردم نیست ما نداریم ما مردم محروم صورتمان را با سیلی سرخ نگه میداریم ما را با خود مقایسه نکنید ما برای نان شبمان موندیم شما را به خدا ورود کنید
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
این اقا کارشناس نیست
خوب بانکها به حودرو سازها تسهیلات بدند با تنفس
نقدینگی رو با اوراق مشارکت از مردم تامین کنید بعد این به اصطلاح خودرو ساز واگذار کنند .
بهتره تعطیل کنید
مردم با هزار بدبختی زندگیشون رو بفروشن پراید همچون رو بخرند ۴۰ میلیون
بختیاری
۱۶:۳۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
نظامیان ثابت کردند که باغیرت و با تلاش تر از بقیه هستند و هر کاری را مردانه شروع و با مردانگی تمام هم بپایان میرسانند،پس خواهشاً خودروسازی را به نظامیان واگذار کنید و با ورود ارتش و سپاه به خودروسازی و رسیدن به تولید بیش از پنج ملیون در سال جهشی در صنعت خودرو که صنعت بسیار مهم و راهبردی است پیش می آید .زیرا نظامیان در این چهل سال گذشته ثابت کردند که میتوان به تمام قله های تکنولوژی و دانش و پیشرفت رسید و یقینا و حتما هم از پس اینکار مهم بر میآیند.
محمد
۱۶:۳۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
به افتخار خودم
یه دوچرخه میتونم بخرم
قربانی
۱۶:۳۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
آخه کجا ارزون شد خواب دیدی خیر باشه
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
خودرو سازی چرا قیمت ها رو بردی بالا
هادی
۱۶:۲۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
ممنون از اونایی که اجازه ورود خودرو های خارجیرو نمیده تا مردم برن 40 تومن بدن برا پراید . ممنون سایپا . ممنون ایرانخودرو . ممنون دولت محترم
مجتبی
۰۷:۲۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
مافیا یعنی همین اوضاع
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
متاسفم
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
حداقل یک یا دو نمونه خودرو ارزان کیفیت متوسط برای همه مردم تو سبد فروشان بزارید!!!!!؟؟؟؟
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
مردم ایران خودرو وسایپا نخرید بایداین دوتا کارخانه بسته بشن
مهربان
۱۶:۱۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
ای دادوبیداد
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
بیچاره خودرو فروش‌ها! ورشکست شدند! این همه ارزانی، مگه می‌شه، مگه داریم؟
دلسوز
۱۵:۵۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام برای من جالبه همگی به اتفاق نظر میگویند که این خودروهای بی کیفیت رو نخریم، ولی مدام داره فروش میره هر روز هم از دیروز گرونتر میشه، نمیدونم شاید من میخرم خودم خبر ندارم!!
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
بله
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
خب اگه نخریم هم بعد از چند وقت یک وام خودرو میدن که مردم رو وسوسه کنن بخرن اونم به چند میلیون گرانتر. روی قیمت که تاثیری نمیذاره
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
گروني روداريدعادي ميكنيد
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
تجربه می گوید خیر.
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
خودروسازها گرونفروشی می کنند، کم فروشی می کنند، با قیمت بالا جنس بی کیفیت به مردم می دهند. آیا اینها براساس مفاهیم اسلامی است؟
آرزو دارم که سازمان بازرسی کل کشور به این قضیه ورود کند، قوه قضاییه ورود کنند و این گرانفروشان و کم فروشان را آنگونه مجازات کند که در تاریخ بی نظیر باشد و درس عبرتی شود برای بقیه.
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
این کارها براساس همینی که هست است
علی
۱۵:۱۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
هرگز....
خودروسازهای ما به معنای واقعی ثابت نمودند که مانند کودکی هستند که دائم میگویند اگر فلان چیزو داشته باشم حتما درس میخونم .... دائما گران کردند ولی هیچ اتفاق درستی نیفتاده ..... فقط پیکان با انواع دنده وارداتی و سپر استیل و فایبرگلاس و پراید...پژوهای دهه 70 و خلاصه بدبختیم بدبخت
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
خیییییر
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
با حقوق یک میلیون و دویست 35 ماه هیچی نخر هیچی نخور یه پراید بخر
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
مگه گرونش نکردن؟مگه بازم میخان از این گرون ترش کنن؟آخه یه پراید از ۲۰تومن الان شدده ۴۰ تومن یعنی چی؟یعنی این گرونی نیست؟ملت رو چرا مسخره میکنین؟!!مگه یه پراید بی کیفیت میخاد بشه ۶۰ تومن تا اینا خیالشون راحت شه....عجب .....خدایا به فریاد این ملت برس
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
#کاهش قیمت ها لطفا
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
خودرو بی کیفیت نخرید لطفا
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
هرگز این اتفاق نمیافتد - این خودروسازها یک سری همه چیز هستن که مدام قیمت خودرو را بال می برن و با افزایش قیمت خودرو هیچ کیفیتی به این خودروه های چهارچرخ اضافه نمیشود .
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
حرفی واسه گفتن نمونده .....پراید ۲۲ تومنی رو طی ۲۴ ساعت بکنن ۴۴ تومن واقعا حرفی واسه گفتن می مونه... معلومه اون شخص و اشخاصی که پشت این قیمتا نشستن می دونن حرف مردم راه به جایی نمیبره و دارن کار خودشون میکنن....
دلار و ارز بهانه بود ولا غیر
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
قیمت هارو بکنن صد میلیون
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
تا وقتی دست مسئولین با خودرو سازها باهم هست انتظار هیچ بهبود کیفیت و کاهش قیمتی نداشته باشید گرانی تا کی
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
موافقم.البته مردمم مقصرند
پدرام
۱۴:۳۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
امروز باز قیمتا بردن بالا حاشیه بازار ب گفته خودشون
عزیز من حاشیه بازار خودت درس کردی ننداز گردن دلال وقتی خودرو تحویل فوری ب قیمت قبل بفروشی دیگ دلالی نیست قیمت بالا بگه همش زیر دولت است
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
عمراً
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
علت اینکه صنایع خودرو در کشور ما نه پیشرفت میکنه و نه ارتقای کیفیت داره میدونین چیه؟؟؟؟؟؟؟؟

یادتون میاد کمپین نخریدن خودرو رو؟؟
چکار کردن؟ قیمت رو آوردن پایین؟ کیفیت رو بردن بالا؟؟ نه نه نه نه
تنها کاری که کردن گفتن25میلیون وام بدین. .!!!! همون کار رو واسه کسی که تازه ازدواج میکنه نکردن ولی برای فروش ماشینای بی کیفیت کردن
حسین
۱۳:۳۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
یک راه بیشتر ندارد و آن واردات ماشینهای خارجی با تعرفه گمرکی چهارصد است. اونوقت ببینم کدوم نادانی می رود پراید و 206 بخرد. آنزمان است که خودروسازان ایرانی به التماس می افتند.
ملکوت
۱۳:۵۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
هشتک رابیندازید جهت نخریدن ماشین از خودروسازان بی کیفیت داخلی .
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
#هشتک نخریم نخرید نخرند
سایه
۱۳:۳۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
چرا کسی جلوی این گرانی ها رو نمیگیره

‏یکی از فامیلا چند ماه قبل پراید مدل 90 فروخت و از بانک هم وام گرفت، الان با پول فروشش و وامی که گرفته میتونه پراید مدل 86 بگیره؛
زیبا نیست؟!

لطفا
شاهین
۱۳:۳۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
چاره ارزان شدن فقط نخریدن است
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
مطمئن باش پراید 100 میلیون هم بشه یه سری پیدا میشن از ترس اینکه 200 میلیون نشه بازم بخرن
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
چندین سال خودرو سازی ماشده تولید این خودروهای بی کیفیت ازرده خارج
اگر خودروواردکنیم حداقل محیط زیست کمترآلوده می شود ومردم کمترجان خودرا ازدست می دهند لیاقت مردم ایران این خودروهای ازرده خارج شده نیست
اا
۱۳:۲۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
ای داد وبیداد
حسینی
۱۳:۲۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
اگه صد برابر هم کنند باز هم خودرو ساز ما همین خودروهای بی کیفیت را دست مردم میدهند
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
مسئولین به فکررر باشیدددد
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
من که یک سال تمام در هزینهام صرفه جویی کردم تا بتونم یه پیکان مدل پایین بخرم باز هم نتونستم این قیمت ها رو که میبینم دیگه .......
علی222
۱۳:۱۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
بنده پراید صفر گرفتم فشنگی روغنش خرابه
واسکازینش میره-قفل درب عقب خراب
حالا بشینید تا کیفیتو ببرن بالا
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
فقط راه چاره اینه که: ماشینهای درست و حسابی وارد کنن تعرفه رو بردارن. ماشین وارد کنن تا ما هم سوار ماشین
محمود
۱۲:۵۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
تو قرار داد ايران خودرو يك بندي اومده با اين مضمون كه اگر آپشني به صلاحديد ايرانخودرو اضافه يا كم شد خريدار نمي تونه اعتراض داشته باشه . سالهاست تو كف اين بند موندم كه چرا وزارت به اصطلاح صنعت يا سازمان حمايت از مصرف گننده اعتراضي به اين بند نداره بدون اينكه قيمت محصول پاين بياد .
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
کامنت ها رو میخوندم.فضای بی اعتمادی و وحشتناکه. تنم لرزید. چرا اینجوری شدیم!؟!!؟
اوضا خوب نیست
مظلوم
۱۳:۰۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
چرا مسئولین جلو خودروسازها را نمی گیرند ؟
مردم هم این قضیه رو میدونم ولی چاره ای ندارن
ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم
ظلم شاخ و دم نداره مجبور کردن مردم به خرید کلای بی کیفیت گران
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
پارسال فکر میکنم رئیس سازمان بیمه ها میگفت هر سه سال یک میلیون معلول در اثر تصادفات بوجود میاد. هزینه ای ک ازین مسئله به جامعه تحمیل میشه رو شما نگاه کنید! چه توجیحی داره حمایت از صنایعی ک این خروجیش باشه؟
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
حالا که چی؟ کسی زورش به خودروسازها نمیرسه
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
تازمانیکه این لگن هاروپیش خریدمیکنیم به قیمت گران لیاقت ارزانی وخودروی خوب رونداریم
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
خودروهای خارجی وارد کنید
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
واقعا متاسفم
رضا
۱۲:۴۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
ن میزارن ماشین وارد شه ن میذارن کیفیت بره بالا چرا واقعا
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
باید ماشین های خارجی هر چه زودتر آزاد بشه
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
خدا عاقبت این مردم بیچاره رابخیر کنه
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
آخه این چه وضعیه؟ یعنی نظارت نداریم تو این کشور؟ قیمت خودرو الان مشکاثل نیست؟ پس این مسوولین کجان؟ چرا کسی پیگیر نیست؟ واقعا تاسف تاسف تاسف!
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
واقعا تاسف تاسف تاسف
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
چرا جناب روحانی پاسخگو نیست ؟
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
واقعا چرا؟؟؟؟ آقای روحانی باید بدونن که هستن کارگرانی که چندین سال از شکم خودشون و زن و بچه شون زدن تا بتونن پول یه پراید رو در بیارن ،ولی الان متاسفانه همون پراید رو هم نمیتونن بخرن،چه کس جواب دل اینا رو میده؟؟؟؟
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
این خودرو سازان خون مردم ایران را توی شیشه کردند و هیچ نفعی هم به حال مردم و ندارند و هیچ کس هم نمیتواند جلویشان را بگیرد . عاجزانه از مقام معظم رهبری استدعا داریم در این مورد ورود نماید و با درایتی که ایشان دارد جلوی اینها را بگیرد.
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
مسئولین تورو خدا بزارین خودرو باکیفت وبدون تعرفه وارد کشور بشه به خدا هم به خودتون خدمت میکنین هم به تک تک مردم این خودرو سازان که هم. از مردم پول می گیرن جز ضرر وزیان بیشمار هیچ منفعتی برای هیچ کسی ندارن بخدا اکر به هر کارگری که ازاین خودروسازان بیکاربشه ده برابر حقوق بیکاری مادام العمر بدین صدها هزار میلیارد دلار به نفع کشور صرفه جویی میشه ومردم وخودتون رو هم نجات میدین!!!!!!!!
کارشناس اقتصاد
۱۲:۵۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
هرخودروداخلی به ازای هر صد کیلومتر 12.7لیتر بنزین میسوزنه در صورتی که هر خوردی گرید پایین نه بالای خارجی 3.2 لیتریعنی 3.97= 12.7/3.2
یعنی 4برابر بنزین سوبسیدی که اگر مصرف روزانه بنزین رادر این اختلاف مصرف ضرب وقیمتشو حساب کنید سر به فلک میکشه ودراین شرایط اقتصادی چه درد های ازاین ملت محروم که میتونه درمان کنه!
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
مردم بدبخت ما نون ندارن بخورن اونوقت مسولین میلیونها لیتر بنزین تولید میکنن میریزن توی باک این خودروها
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
شما خودروهای هیبریدی بزارین واردشه ببیند الودگی کلان شهرها اگر جمع نشد !ببینید چقدر در هزینه های سرسام اور بیماریها (سرطان و...)که همه بمردم تحمیل میشه وغیر مستقیم به دولت ونهایتا باز به مردم وقتشه مسولین از خواب بیدار بشن ودر این خودرو سازها ببندندوبزارن خودرو باکیفیت وارد بشه؛ واقعا این هم ظلم بسه
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
انشالله به امید خدا صنعت خودرو بسته بشه که بخاطر چند نفر سرمایه دار یا اشتغال ده بیست هزار نفر سالانه شاهد از هم پاشیدن خانواده ها به دلیل کیفیت کم خودرو و ی داخلی نشیم
میثم
۱۲:۱۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
کسی نیست ازمامصرف کنندگان حمایت بکنه.این قیمت گذاری روچه مبنای گذاشته شده اینجوری کسی نمیتونه ماشین بخره شرکتهای خودروسازی هم بسته میشن قیمتهادست دلالهاافتاده یعنی کسی نیست جلوشونوبگیره
محمد
۱۲:۰۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
اقا نخر والله نخر .خود ماها باعث گرانی هستیم
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
هرگز
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
فکر نمی کنم باید فکر کنم ببینم
سیما
۱۲:۰۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
گرانی گرانی

مرگ بر به این گرانی
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
متاسفم
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
لطفا توی سایت ایرانخودرو همین الان قیمت های حاشیه بازار رو نگاه کنید ببینید قیمت ها ظرف 10 روز چقدر افزایش دادند. آخه مگه این کسی نیست نظارت کنه ؟؟؟که هرکی هرجور دلش میخواد قیمت میده
fgh
۱۱:۴۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
باید بازار خودرو ازاد شود و تعرفه واردات به کمتر از 5 درصد برسد خودرو سازی که نتواند طی 40 سال ماشین با کیفیت تولید کند همان بهتر که بسته بشه
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
كاهش قيمتها= افزایش فروش =توليد بیشتر=کیفیت بالا
افزایش قیمتها= کاهش فروش=تولید کمتر= افزایش احتکار=کیفیت پایین